اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه:

جریان فکری استکبار در قالب تکفیر به مبارزه با عقاید اسلامی برخاسته است

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: گروه‌های تکفیری با بهره‌گیری از جریان فکری استکبار، عقاید مقدس اسلامی را به رگبار بسته است.

جریان فکری استکبار در قالب تکفیر به مبارزه با عقاید اسلامی برخاسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ماموستا یدالله محمدی ظهر امروز در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش مرکزی قروه با بیان اینکه اهل بیت پیامبر اعظم(ص) نقطه اشتراک جهان اسلام هستند، گفت: اتحاد نقطه عزت و سرافرازی دنیای اسلام است و هر کس به مقدسات شیعه و سنی اهانت کند، از دایره الهی خارج شده است.

وی با اشاره به آیات و روایت مبنی بر تکریم جایگاه‌هایی که در آن نام و یاد خدا ذکر می‌شود، افزود: شرک خواندن زیارت قبور مطهر بزرگان دینی از سوی برخی‌ها از ناآگاهی آنان نسبت به دین نشات می‌گیرد.

امام جمعه اهل سنت قروه بنا نهادن بارگاه برای کسانی که صاحب وجاهت دینی و معنوی هستند و زیارت آنان از نظر دینی پسندیده و نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار نیز بر آن تاکید کرده‌اند.

محمدی با بیان اینکه مرده‌خواندن پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار از سوی برخی گروه‌های به اصطلاح مسلمان ناجایز است، تصریح کرد: این بزرگواران همواره زنده‌اند و عدم حضور فیزیکی آنها دلیل بر عدم زیارت قبور آنان و توسل جستن به آنها نمی‌شود.

به گفته وی، قبور مطهر هیچ یک از بزرگان دینی از نظر مسلمانان سجده‌گاه نیست، خاطرنشان کرد: زیارت قبور این بزرگان برای یادآوری خصایل و منش نیکوی آن بزرگواران است.

وی خطاب به کسانی که زیارت و توسل را شرک می‌خوانند، گفت: ما قبر و مرده را نمی‌پرستیم و برای خدای متعال شریک قائل نمی‌شویم بلکه مقام کسانی را بزرگ می‌داریم که در راه خدا مجاهدت کرده‌اند تا ما را از گمراهی نجات دهند.

امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به اینکه تا قبل از سیطره وهابیت بر عربستان، صحابه گرامی پیامبر اعظم دارای بارگاه بودند، گفت: راهی که را وهابیون برای تخریب قبور شریف در پیش گرفتند راهی خلاف شرع اسلام و تنها بر مبنای فتاوای ناصحیح بود که به آنها دیکته می‌شد.

وی تصریح کرد: همانگونه که همه مسلمانان از یک قبله، کتاب، پیامبر به عنوان نقطه اشتراک بهره‌مند هستند، اهل بیت نبی مکرم اسلام نیز باید در این اشتراکات بگنجد.

محمدی عزت اسلام را در گروه احترام نهادن مذاهب مختلف اسلامی به باورهای دینی و مذهبی یکدیگر برشمرد و افزود: اتحاد ما در سایه همین نقاط میسر می‌شود.

به گفته امام جمعه اهل سنت قروه، عقاید تکفیری از سوی هیچ یک از گروه‌های اسلامی مورد پسند و قابل تایید نیست، اظهار داشت: مسلمانان نسبت به عقاید پیروان سایر ادیان احترام قائل هستند و کشتار آنها را جایز نمی‌دانند، چه برسد به مسلمانان.

محمدی گفت: مسلمانی محدود به شیعه یا سنی بودن نیست بلکه هرکس شهادتین بر زبان آورد و به مقدسات اسلامی ایمان بیاورد مسلمان به شمار می‌آید و کسی نمی‌تواند پیروان یک مذهب خاص را مسلمان بنامد.

وی در پایان افزود: دین ما دین رحمت است و پیامبر اکرم نیز برای ابلاغ پیام رحمت مبعوث شده است و هیچ گاه فرمان به جنایت و کشتار نداده است.

انتهای پیام/79009/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول