اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

علمای بصیر اهل سنت در مقابل تکفیریان موضع بگیرند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای غیرتمند و بصیر از اهل سنت را باید برای ایجاد یک حصر و تنگنا نسبت به عناصر تکفیری وارد کار کنیم.

علمای بصیر اهل سنت در مقابل تکفیریان موضع بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب بعد از ظهر امروز در ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان که در شیراز در حال برگزاری است، اظهار داشت: باید علمای بصیر اهل سنت را آگاه کنیم که این داغ ننگ برای آنان نیز هست که عناصر تکفیری از نظر اعتقادی و کلامی دارند اموری را در حوزه‌های علمیه و بلاد اسلامی نشر می‌دهند که به طور کامل مغایر با آموزه‌های اسلامی است.

وی با بیان این که سکوت در برابر رفتارهای خون‌‌آشامان تکفیری برای هیچ انسان آزاده‌ای جایز نیست، ادامه داد: جامعه مدرسین همواره دارای مواضع متقن و اصولی و از این حیث مورد تایید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده و می‌تواند برای آحاد مردم حجت باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: این اجلاسیه‌ها ثمرات و برکات بسیاری دارد و مصوباتی که از کمیسیون‌ها به صحن اجلاسیه آورده و مورد تصویب قرار می‌گیرد می‌تواند از نظر عمومی برای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مفید و موثر باشد و به طور ویژه در مورد حوزه‌های علمیه و مجامع روحانی از جنبه امور آموزشی و تهذیب موثر بیافتد.

دستغیب خاطرنشان کرد: شیراز همواره مهد علمای بزرگ و دارالعلم و دارالمومنین بوده اما در دوران پهلوی بر این شهر ظلم‌ها رفت که از آن جمله جشن هنر را شاهد بودیم که در کنار خیابان فحشا را در ملا عام به نمایش گذاشتند.

به گفته نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، اگر مطابق نظر مقام معظم رهبری افراد شایسته و کارگروه‌های متخصص بدون آسیب کیفی در محتوای دروس، تغییرات لازم را در محتوای دروس حوزه رقم بزنند بسیار راهگشا خواهد بود.

دستغیب در ادامه خاطرنشان کرد: شیراز، شهر مهد پرورش علمای بنام و مفاخر عالم اسلام بوده و زمینه خوب و مطلوبی برای تولید علم و نشر فرهنگ اسلامی داشته و از دیرباز به عنوان دارالعلم شناخته شده است.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و مدارس دینی پس از انقلاب تولد دوباره‌ای یافتند و هر ساله ظرفیت مضاعف در آن اعلام می‌شود و جوانان مستعد در آنها ثبت‌نام می‌کنند.

دستغیب ادامه داد: برخی از اموری که لازمه حوزه‌های علمیه است مطالبات رهبری در سفر به استان قم محسوب می‌شود که اگر بهتر از گذشته اجرایی شود به طور مسلم شاهد خواهیم بود که جوانان بر اساس سلایق فکری خود به حوزه‌ها روی می‌آورند.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول