اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مهدویت حوزه:

نشست علمی نقد کتاب «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج)» برگزار می‌شود

رئیس انجمن مهدویت حوزه از برگزاری نشست علمی نقد کتاب «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج)» خبر داد.

نشست علمی نقد کتاب «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج)» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های انجمن مهدویت حوزه اظهار کرد: به طور طبیعی باید به صورت کار فرهنگی و با در نظرگیری زمان و مکان بتوانیم انجمن‌ها را به جایگاه واقعی که مد نظر اولیا و بزرگان بوده، برسانیم.

وی با اشاره به رسالت‌های انجمن‌ مهدویت حوزه گفت: حمایت و مساعدت محققانی که درباره مهدویت فعالیت می‌کنند، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های انجمن‌ها است تا برای آن‌ها بتوانیم بسترها و عرصه‌های لازم برای اعتلا و گسترده‌ شدن تلاش‌های آن‌ها را فراهم کنیم.

رئیس انجمن مهدویت حوزه عنوان کرد:‌ به طور طبیعی نقد پژوهشی یک محقق مهدوی به این منظور برگزار می‌شود تا در زمینه دفاع از اثر یا طرح اثر در فضاهای ملی، فراملی و بین‌المللی گام‌های محکمی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی نقادی آثار از مباحث دیگر مطرح شده در این زمینه است و نباید اجازه دهیم که در این زمینه زحمات محققان مهدوی از بین برود.

ربانی یادآور شد: نباید اجازه داد کارهایی که ارزش علمی ندارند، خودشان را مطرح کنند بنابراین باید فضاهای به وجود آمده از سوی مخاطبان به کسانی اختصاص پیدا کند که کار و تلاش می‌کنند و این امور می‌تواند محقق را رشد دهد و به حوزه‌ نظریه‌پردازی و توسعه در دانش ترغیب و تشویق کند.

وی عنوان کرد:‌ اگر حوزه نسبت به آثار دینی در حوزه معارف دینی حساسیت نشان دهد و زمانی را برای بررسی و نقادی قرار دهد به طور طبیعی آثاری که دارای وزانت هستند، برای نقادی انتخاب می‌شوند.

رئیس انجمن مهدویت حوزه تصریح کرد: هر اندازه میدان و عرصه برای کارهای وزین که مورد توجه حوزه است اختصاص پیدا کند، عرصه از اختیار آثاری که در مباحث مهدویت چندان قوت و اعتبار ندارند، خارج می‌شود.

وی از برگزاری نشست علمی نقد کتاب پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج) خبر داد و افزود: این نشست با حضور ناهید طیبی و ناقدانی مانند دکتر نعمت‌الله صفری، حجج الاسلام دکتر روح‌الله شاکری، محمد شهبازیان و حجت‌الاسلام سعید آذر شین فام به عنوان دبیر علمی برگزار می‌شود.

گفتنی است، نشست علمی نقد کتاب پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج) امروز 13 اسفندماه از ساعت 16 در مدرسه امام واقع در میدان جهاد، طبقه دوم، سالن شهید عارف‌الحسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول