اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی:

سازمان‌ها در حوزه آموزش فرهنگ مهدویت ورود کنند

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی با بیان این‌که آموزش فرهنگ مهدویت مغفول مانده است، گفت: لازم است که سازمان‌ها به این حوزه نیز ورود پیدا کنند.

سازمان‌ها در حوزه آموزش فرهنگ مهدویت ورود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا حسینی بعد از ظهر امروز در شورای مرکزی بنیاد مهدویت خراسان جنوبی اظهار داشت: در نظام اسلامی ایران دین اسلام و انقلاب ایران هر دو با رویکرد فرهنگی پیش رفته و اکنون نیز باید از روزنه فرهنگی برنامه‌های خود را به پیش ببریم.

وی اعتبارات یک ‌درصدی بودجه فرهنگی سال 93 را به عنوان دغدغه اصلی متولیان فرهنگ مطرح کرد و گفت: این بودجه برای کارهای فرهنگی بسیار کم است و امیدواریم در بحث تخصیص اعتبارات عدالت رعایت شود.

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی  با بیان این‌که در بنیاد مهدویت تنها امید ما به کمک‌های مردمی است، تصریح کرد: بخش اعظم کار این بنیاد آموزشی و زمینه‌سازی برای ظهور با برگزاری نشست‌ها دینی است.

حسینی با اشاره به این‌که بیشتر برنامه‌ها و جشن‌های مربوط به حضرت مهدی (عج) را مردم انجام می‌دهند، اذعان داشت: تنها چیزی که مهم است تجمیع و سازمان‌دهی این برنامه‌ها است تا زمینه سوء استفاده از این برنامه‌ها به وجود نیاید.

وی با بیان این‌که آموزش فرهنگ مهدویت مغفول مانده است، افزود: لازم است که سازمان‌ها به این حوزه نیز ورود پیدا کنند.

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، متذکر شد: این همایش هر سال یکبار برگزار می‌شود.

حسینی با بیان این که این همایش در سه محور اصلی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این محورها شامل اخلاق زمینه‌ساز، سبک زندگی زمینه‌ساز و راهبرها و راهکارها می‌شود.

وی موضوعاتی مانند آموزه امامت در نظام اخلاقی اسلام، مبانی و اهداف اخلاق اسلامی با تأکید بر آموزه امامت، ویژگی‌های اساسی اخلاق زمینه‌ساز، الگوهای اخلاق زمینه‌ساز، نقش غیبت در اخلاق زمینه‌ساز را از جمله محورهای اخلاق زمینه‌ساز عنوان کرد.

معاون آموزشی بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی با اشاره به محور سبک زندگی زمینه‌ساز، ادامه داد: نقش متقابل زمینه سازی و سبک زندگی، سبک زندگی جوانان زمینه‌ساز و سبک زندگی مدیران زمینه‌ساز از جمله موضوعات مربوط به محور دوم این همایش است.

حسینی خاطرنشان کرد: انتظار داریم نیروهای تحصیل کرده استان به این موضوع نیز بی‌توجه نباشند و در این همایش حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول