اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

راه‌اندازی شرکت توزیع داروی دامی در جنوب کرمان

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در آینده نزدیک شرکت پخش استانی داروی دامی توسط بخش خصوصی در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شرکت توزیع داروی دامی در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جنوب کرمان با دارا بودن جمعیت دامی بالغ بر یک‌میلیون و 927 هزار رأس گوسفند و بز و 138 هزار رأس گاو و گوساله دارای ظرفیت‌های ویژه برای دامپروری است.

وی بیان داشت: افزایش توان این منطقه در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی به منظور حفاظت از سرمایه دامی کشور، جلوگیری از بیماری‌های واگیر، مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارای اهمیت بسیار بوده و حمایت همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی را می‌طلبد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اهمیت ورود بخش خصوصی تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم، نخستین شرکت پخش استانی واکسن و مواد بیولوژیک جنوب کرمان در شهرستان جیرفت و نخستین مرکز مایه‌کوبی مستقل در شهرستان رودبار جنوب در سال جاری به همت بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی تاسیس و راه‌اندازی شد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان بیان کرد: همچنین در آینده نزدیک شرکت پخش استانی داروی دامی توسط بخش خصوصی در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود.

توکلی با اشاره به همکاری با متقاضیان راه‌اندازی مراکز درمانی و دارویی بخش خصوصی دامی در جنوب کرمان خاطرنشان کرد: از تمام فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپزشکی برای سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان دعوت می‌شود.

ضرورت کشتارگاه صنعتی و صنایع وابسته در جنوب کرمان

توکلی با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری تعداد 5 هزار و 457 رأس دام سبک و سنگین برای کشتار در کشتارگاه‌های شمال استان از این منطقه خارج شده است، اظهارداشت: در مجموع بیش از 8 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های منطقه جنوب کرمان برای مصرف مردم کشتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه منطقه جنوب کرمان با داشتن جمعیت دامی بالا دارای ظرفیت بالقوه در تامین گوشت قرمز استان و حتی کشور است، گفت: با توجه به جمعیت دامی، ایجاد کشتارگاه صنعتی و صنایع وابسته آن گامی موثر در راستای پیشرفت اقتصادی و اشتغالزایی این منطقه است.

توکلی با بیان اینکه درصد زیادی از دام کشتاری شمال استان از جنوب تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: دامپزشکی آماده همکاری با سرمایه‌گذارانی که قصد راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی را دارند، است.

انتهای پیام/80003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول