اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان:

بیشتر محصولات دامی زنجان به صورت خام به بازار عرضه می‌ِشود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیشتر محصولات دامی تولیدی در استان زنجان به صورت خام به بازار مصرف عرضه می‌ِشود.

بیشتر محصولات دامی زنجان به صورت خام به بازار عرضه می‌ِشود

رحمان رستم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان دارای یک هزار و 910 واحد پرورش گاو شیری با تولید سالانه 183 هزار و 734 تن شیر خام است.

وی افزود: به منظور فرآوری و استفاده بهینه از این ظرفیت تولیدی 28 کارخانه و کارگاه تولید و بسته‌بندی مواد لبنی با ظرفیت 214 هزار و 127 تن در سال احداث شده است که جوابگوی نیاز فعلی استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: از نظر زیر ساختی در بخش صنایع وابسته دام و طیور استان فعالیت‌های مناسبی انجام گرفته است.

این مسئول به ایجاد یک واحد کشتارگاه صنعتی دام اشاره و عنوان کرد: ظرفیت این واحد یک هزار و 300 راس در روز است.

رستم‌خانی تصریح کرد: ایجاد پنج واحد کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت 16 هزار قطعه در ساعت از دیگر اقدامات زیر ساختی صورت گرفته در استان زنجان است.

وی با اشاره به ایجاد یک واحد خط کشتار بوقلمون صنعتی در استان زنجان گفت: این واحد با ظرفیت 600 قطعه در ساعت ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان به اقدامات زیر ساختی صورت گرفته در زمینه تولید خوراک دام در زنجان اشاره و بیان داشت: پنج واحد کارخانه و کارگاه تولید خوراک دام با ظرفیت 104 هزار و 500 تن در سال از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

این مسئول به ایجاد شش واحد کارگاه کندوسازی با ظرفیت 17 هزار عدد در سال اشاره و اظهار کرد: ایجاد دو واحد کارگاه بسته‌بندی عسل با ظرفیت 520 تن در سال نیز از دیگر اقدامات زیر ساختی صورت گرفته در بخش صنایع وابسته دام در استان زنجان است.

رستم‌خانی با اشاره به ایجاد سه واحد کارگاه موم عاج‌کنی با ظرفیت 90 تن در سال خاطرنشان کرد: ایجاد 130 واحد مرکز جمع‌آوری شیر در استان زنجان با ظرفیت 502 تن در روز از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

وی افزود: در زمینه اقدامات زیرساختی صورت گرفته در بخش دام در استان زنجان صدور مجوز برای 64 مرکز خدمات تلقیح مصنوعی از دیگر اقدامات است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیشتر محصولات دامی تولیدی در استان زنجان به صورت خام به بازار عرضه می‌شود و در زمینه فرآوری انواع این محصولات به جز صنایع لبنی سرمایه‌گذاری چندانی صورت نگرفته است.

این مسئول به تولید بیش از 8 هزار و 41 تن تخم مرغ خوراکی صنعتی در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: همه این میزان تولید به صورت خام به بازار مصرف عرضه می‌شود و هیچ گونه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/73010/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول