اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خارگ مطرح کرد

لزوم راه‌اندازی خطوط منظم دریایی در مسیر خارگ

شهردار خارگ گفت: تقریباً چهار ماه از سال برای مردم امکان تردد دریایی وجود ندارد و باید در این زمینه خطوط منظم راه‌اندازی شود.

لزوم راه‌اندازی خطوط منظم دریایی در مسیر خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر احمد بارگاهی یکشنبه شب در نشست بررسی مشکلات حوزه شهری خارگ با حضور فرماندار بوشهر اظهار کرد: بودجه‌های تعیین شده برای جزیره خارگ در شأن مردم مقاوم این جزیره نیست و نیازمند این است که بخش خصوصی به این قضیه ورود پیدا کند، به ویژه در بحث گردشگری که این جزیره دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

وی افزود: مردم همیشه برای ورود و خروج خود از این جزیره با استرس همراه هستند و این جزیره فاقد خطوط منظم دریایی در مسیر بوشهر و گناوه است و گاهی می‌شود که بیش از 8 تا 10 روز نه تنها خود مردم، بلکه آذوقه آنها نیز به علت شرایط نامساعد جوی به دستشان نمی‌رسد و امکان جابه‌جایی و حمل و نقل دریایی وجود ندارد و این مشکل در بیش از 4 ماه از سال گریبانگیر این مردم است.

شهردار خارگ اذعان داشت: در زمینه تردد هوایی نیز خواهان آن هستیم تا پروازهایی به جز چارتر نفت به خطوط هوایی جزیره اضافه شوند تا آنهایی که توانایی جابه جایی از این طریق را دارند بتوانند بدون مشکل تردد کنند.

وی تصریح کرد: در سال 92 تنها پتروشیمی خارگ به عنوان یکی از شرکت‌های آلاینده در جزیره خارگ، 170 میلیارد ریال به عنوان حق آلایندگی این جزیره تخصیص داده است که درآمد شهرداری خارگ از آن تنها 12 میلیارد ریال بوده است و برای آباد شدن خارگ، باید به این جزیره نگاه فرا استانی شود و بخش عظیمی از درآمدهای خارگ به خود ما تعلق گیرد.

بارگاهی ادامه داد: در زمینه تخصیص ارزش افزوده، ما را بر اساس سرانه جمعیتی ثابت یعنی 9 هزار نفر بومی محاسبه می‌کنند، در حالی که جمعیت شناور جزیره با احتساب جمعیت شاغل غیربومی آن در حدود 20 هزار نفر است و باید در این زمینه نیز بازنگری اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز خارگ بیان کرد: استاندارد سرانه فضای سبز برای هر نفر 15 متر مربع است اما این در حالی است که در جزیره خارگ این فضا به سه متر مربع برای هر نفر می‌رسد و باید به نوعی به صورت ویژه در راستای توسعه آن پرداخته شود.

شهردار خارگ با بیان اینکه مشکل اصلی عمدتاً در زمینه زیرساخت‌هاست گفت: ما به صورت مکتوب آن را پیگیری خواهیم کرد و خواهشمندیم در راستای برطرف شدن مشکلات، فرماندار در این زمینه مساعدت کنند.

انتهای پیام/66006/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول