اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از راه‌اندازی مجدد سینمای خانواده تا افتتاح دهکده طبیعت در قزوین

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در صحن علنی با ادامه بررسی بودجه پیشنهادی سال 93 شهرداری قزوین به نقد و بررسی بودجه پیشنهادی سازمان فضای سبز و پارک‌ها پرداختند.

از راه‌اندازی مجدد سینمای خانواده تا افتتاح دهکده طبیعت در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بودجه سال 93 سازمان فضای سبز و پارک‌ها شهرداری قزوین یکشنبه شب در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین توسط اعضای این شورا مورد بحث، نقد و بررسی قرار گرفت.

در این مراسم عباس ظاهری رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید سیاستگذاری وی‍ژه پیرامون روشن شدن وضعیت بودجه عمرانی در بودجه پیشنهادی 93 سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق سه‌گانه شهرداری قزوین صورت بگیرد تا مشکلات موجود در این حوزه برطرف شود.

سید مهدی کاظمی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین در ادامه مراسم یاد شده گفت: در بودجه 93، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بوستان ملی باراجین پیش‌بینی شده که بیش از 2 میلیارد تومان به این بوستان و بیش از یک میلیارد تومان به دهکده طبیعت اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین بیان کرد: 20 اسفند ماه سال جاری فاز نخست دهکده طبیعت به بهره‌برداری می‌رسد تا علاقه‌مندان بتوانند از فضای آن به نحو مطلوبی استفاده کنند.

کاظمی عنوان کرد: طراحی سردر جنوبی بوستان، ساماندهی ورودی غرب بوستان، انتقال آب به فاز دوم باراجین، راه‌سازی و درختکاری در فاز دوم باراجین، احداث روشنایی نصب مبلمان، علائم رانندگی، بازپیرایی سرویس بهداشتی در بوستان، تصفیه و ساخت آبخوری، جدول‌کاری و ساماندهی معابر بوستان از جمله پروژه‎های در نظر گرفته در بوستان ملی باراجین است.

این مسئول یادآور شد: از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه پیش‌بینی شده در دهکده طبیعت به مواردی از جمله آمفی‌تئاتر چوبی، 90 میلیون تومان به زیستگاه پرندگان، 40 میلیون تومان به نشخوار خزندگان، 140 میلیون تومان به خزندگان و 160 میلیون تومان آکواریوم و برکه‌های پرندگان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه دهکده طبیعت یکی از پروژه‌های قابل قبول شهرداری قزوین است، گفت: با ورود سرمایه‌گذاری به این پروژه موفق شدیم این دهکده در این شهر برپا شود که مطمئنا با افتتاح آن گردشگران و علاقه‌مندان بی‌شماری برای بازدید از‌ آن به این شهر مسافرت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به اینکه احداث دهکده طبیعت یکی از پروژه‌های بی‌نظیر در کشور است، ادامه داد: با تحقق این مهم جذب مسافران و گردشگران به قزوین رونق می‌یابد و می‌تواند در وضعیت اقتصادی مردم این شهر ارتقا دهد.

احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید مرزبندی دقیقی بین هزینه‌های جاری و عمرانی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین صورت بگیرد تا بر اساس نیازها هزینه‌های جاری و عمرانی اختصاص پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه باید مسائل ایمنی در اجرای پروژه‌های عمرانی بوستان ملی باراجین به نحو مطلوبی رعایت شود، عنوان کرد: با تحقق این مهم می‌توان سلامت شهروندان قزوینی را در عبور و مرور این بوستان ارتقا داد.

چگینی با اشاره به اینکه سینمای خانواده بوستان ملی باراجین در فصل تابستان با استقبال چشمگیر شهروندان قزوینی، فضای شاد و پرنشاطی را برای آنان به وجود آورده بود، گفت: متاسفانه این سینما به دلایلی تعطیل شد که باید این موضوع بررسی و مشکل مربوطه برطرف شود تا علاقه‌مندان بتوانند دوباره از آن استفاده کنند.

این مسئول شهری به فضای بصری بوستان ملی باراجین اشاره کرد و گفت: برخی از فضاهای این بوستان از کار افتاده که باید این فضا با هدف ارتقای خدمات رفاهی به شهروندان قزوینی به خوبی احیا شود که در این مورد لازم است اعتبارت ویژه‌ای برای آن اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: هر پروژه‌ای که در دهکده طبیعت انجام می‌شود باید به مرور زمان بتوان از آن بهره‌وری مطلوبی کرد و نباید در این راستا اشتباهی کرد که موجب از بین رفتن سرمایه‌گذاری صورت گرفته، باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: افزایش زیبایی‌های بوستان ملی باراجین به ویژه سینمای خانواده، نورپردازی و توجه به مسایل ایمنی راه‌ها در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین قرار بگیرد.

محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید یکی از فازهای دهکده طبیعت قبل از فرا رسیدن عید نوروز افتتاح شود تا مسافران و گردشگران بتوانند با سفر کردن به این شهر از این فضای دیدنی بازدید کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: افتتاح این پروژه می‌تواند در افزایش جذب مسافران و گردشگران نوروزی به قزوین تأثیر بسزایی داشته باشد بر این اساس باید تحقق این مهم یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین قرار بگیرد.

حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: باید به اصلاح هندسی مسیرهای بوستان ملی باراجین و اطلاع‌رسانی مطلوب این مسیرها به صورت جدی پیگیری شود چراکه عدم توجه به این مهم موجب بروز مشکلات در این بوستان می‌شود.

سید کاظم مجابی رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این مراسم بیان کرد: مشکل آب و برق و بهینه مصرف کردن این انرژی در‌ آینده مهم است بر این اساس پیشنهاد می‌کنم که آب‌نماهایی در این شهر ایجاد شود که کمترین هزینه‌های انرژی را داشته باشد به همین دلیل باید دقت بیشتری در این موضوع کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای امنیت بوستان ملی باراجین مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: باید تصمیم‌گیری‌های مناسبی برای تحقق این مهم در راستای افزایش رفاه حال شهروندان قزوینی اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید سیاست‌های خوبی به عنوان ضوابط اجرایی در ایجاد فضای سبز محوطه منازل مسکونی اتخاذ شود، گفت: تحقق این مهم در منطقه یک می‌تواند کمک بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز داشته باشد.

در این مراسم به ایجاد پروژه بازپیرایی بوستان و تجهیزات زمین‌های بازیگاه اشاره و قرار شد در صورت بهره‌برداری هر بازیگاه هماهنگی‌های لازم با کمیسیون خدمات شهری و فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین صورت بگیرد.

همچنین در پایان این مراسم به پروژه واکاوی و چمن‌کاری باغ مشاهیر و پل شهیدرجایی اشاره و قرار شد اقدامات لازم در اجرای این پروژه صورت بگیرد.

انتهای پیام/77009/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول