اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقررات ملی شهرسازی به پیشنهاد شورای آذربایجان‌شرقی به مجلس ارائه می‌شود

پای شورای آذربایجان‌شرقی در کفش شهرسازی

رئیس شورای آذربایجان‌شرقی گفت: شورای استان طرح تنظیم مقررات ملی شهرسازی را تدوین و برای ارائه به مجلس در دست اقدام دارد.

پای شورای آذربایجان‌شرقی در کفش شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احتشام حاجی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: این طرح به تصویب اعضای شورای آذربایجان شرقی رسیده و پس از طی تعدادی موارد استعلامی به شورای عالی استان‌های ارسال می‌شود تا به منظور تصویب و طی مراحل لازم به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون نظام‌های متعددی در رابطه با مسائل ساخت و ساز وجود دارد، افزود: اما به هیچ عنوان راهکار و یا اصولی برای احداث و مکان یابی شهرها صورت نگرفته است.

حاجی‌پور از اتاق مستقل کشاورزی، جاده هریس ـ سرعین و برگزاری سمینار الگوی معماری شهری را از دغدغه‌های شورای استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: ما برای تمام اصناف و مجموعه‌ها اتاق‌ها و یا نهادها و انجمن‌های مستقل داریم ولی متاسفانه بخش کشاورزی در این زمینه مظلوم واقع شده در حالی که این بخش یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود و تشکیل اتاق مستقل کشاورزی از درخواست‌های شورای استان از مراجع ذیربط است.

ارتباط زمینی بین هریس و سرعین

این عضو شورای کلانشهر تبریز ارتباط زمینی آذربایجان شرقی از طریق هریس با سرعین را نیز مورد  تاکید قرار داد و گفت: با توجه به جایگاه سرعین از نظر گردشگری و خاصیت‌های درمانی آب‌های این شهر و تعداد مسافران و گردشگرانی که از آذربایجان‌شرقی و یا از مسیر این استان به سرعین مسافرت می‌کنند به نظر می‌رسد این مسیر حمل و نقل زمینی تاثیر قابل توجهی هم در تصریح مسافرت گردشگران و هم در جذب مسافران است.

انتهای پیام/60001/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول