اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مرکزی:

حفظ و احیای منابع طبیعی موجب رشد و توسعه اقتصادی می‌شود

معاون عمرانی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه حفظ و احیای منابع طبیعی می‌تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور شود، گفت: مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری بهتر هفته گرامیداشت منابع طبیعی ضروری است.

حفظ و احیای منابع طبیعی موجب رشد و توسعه اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از راه‌های اساسی حفظ و حراست از منابع طبیعی فرهنگ سازی عمومی موثر و مستمر است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه منابع طبیعی در اقتصاد و توسعه نقش مهم و به‌سزایی دارد بر لزوم برنامه‌ریزی به منظور ارتقای مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب این استان در عرصه منابع طبیعی خاطر نشان کرد: شهرداری اراک و سازمان پارک‌ها و فضای سبز با مشارکت منابع طبیعی باید از حداکثر ظرفیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه منابع طبیعی، اعم از کاشت نهال‌های متناسب با اقلیم و شیوه‌های نگهداری منابع موجود استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی امری فرا بخشی و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه است، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و نگهداری از منابع طبیعی امری ضروری است.

زندیه‌وکیلی با تاکید بر اینکه حفظ و احیای منابع طبیعی می‌تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور شود، بیان کرد: مشارکت مردمی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای بهتر برگزار شدن هفته گرامیداشت منابع طبیعی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان توسعه فضای سبز و ایجاد پارک‌ها بوده و همواره بر ایجاد فضای سبز و درختکاری تاکید داشته‌اند، ادامه داد: بر حسب پیگیری‌های استاندار مرکزی از هزار هکتار فضای سبزی که در طرح جامع باید در اراک اجرا می‌شد ایجاد 200 هکتار در دستور کار سال جاری قرار گرفت که فاز اول آن در 128 هکتار از اراضی منطقه چقا در هفته درختکاری اجرایی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: ‌منابع طبیعی و شهرداری در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و تشویق مردم به درختکاری در این روز به هر اندازه که مردم درخواست کنند نهال در اختیار آنان قرار می‌دهند.

مشاور امور اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه فضای سبز یک موضوع و مسئله اجتماعی است، گفت: مهمترین معضلی که جامعه با آن در ارتباط بوده حذف نگاه اجتماعی از مسائل است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله هاشمی با بیان اینکه وقتی نگاه کلان به مسائل نگاه اقتصادی صرف باشد انسان‌ها از اهمیت کمتری برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: مهمترین رویکرد امروز نگاه اجتماعی به موضوعات است.

وی توسعه متوازن سلامت جسم و سلامت اجتماعی و معنوی را امری ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد فضای سبز در اراک با توجه به حجم آلودگی‌ها فعالیتی موثر است.

مشاور امور اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام به بحث درخت و درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی و تعبیر از آن به عنوان انفال و موهبت‌های الهی افزود: بنا بر روایات رفتارهایی که در راستای حفظ منابع طبیعی صورت می‌گیرد، از جمله کاشت و نگهداری نهال، در زمره اعمال صالح به شمار می‌رود.

هاشمی بر ضرورت بازنگری در ایجاد و یا نگهداری فضای سبز توسط مجموعه شهرداری و سازمان پارک‌ها تاکید کرد و تصریح کرد: شهرداری در راستای انجام فعالیت‌های کارشناسی و پژوهشی در ایجاد فضای سبز با نشاط سرمایه‌گذاری کند.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر شهرداری به زینت خیابان‌ها و معابر شهر و پارک های مورد استفاده مردم و حرکت جدی در کاشت درختان سبز و متناسب با اقلیم در شهر شد.

انتهای پیام/8700/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول