اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/67

«اشرف غنی احمدزی»: وحدت ملی باید در افغانستان نهادینه شود

کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به برنامه‎های کاری خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت که وحدت ملی باید در این کشور همانند یک اصل نهادینه شود.

«اشرف غنی احمدزی»: وحدت ملی باید در افغانستان نهادینه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اشرف غنی احمدزی، نامزد ریاست جمهوری افغانستان امروز (یکشنبه) در مراسم گردهمایی انتخاباتی خود گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وحدت ملی را در این کشور نهادینه خواهد کرد.

احمدزی افزود: هیچ افغانی نسبت به افغان دیگر برتری ندارد و تمام آن‎ها از حقوق مساوی برخوردار است.

به باور وی، دولت آینده افغانستان تمام ملت افغانستان را به یک چشم دیده و زمینه پیشرفت را در تمام نقاط این کشور مساعد کند.

این نامزد ریاست جمهوری افغانستان گفت که وی در میان تمام اقوام افغانستان بوده و نظریات این اقوام را در مورد وحدت ملی دارد.

به گفته وی، تمام اقوام افغانستان خواستار به میان آمدن وحدت ملی در افغانستان بوده و هیچ‎گاه نمی‎خواهند در وطن آن‎ها جنگ و ناامنی وجود داشته باشد.

احمدزی در ادامه گفت: من در 34 ولایت افغانستان در جریان وظیفه خود سفر کرده‎ام و تمام ولایت‎های افغانستان را به طور یکسان دوست دارم.

وی در مورد علت سفر خود به تمام ولایت‎های افغانستان تصریح کرد: من هر بار در هر ولایت افغانستان که می‎رفتم به این باور بودم که در خانه خودم می‎روم.

وی در ادامه گفت: تاکنون سفرهای من خالی از دستاورد نبوده است، زیرا من روحیه برادری و برابری را که میان تمام اقوام افغانستان در سراسر این کشور وجود دارد، درک کرده‎ام.

این در حالی است که کمتر از یک ماه از آغاز رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در افغانستان می‎گذرد، اما با بر اساس گفته‎های برخی از سخنگویان ولایت‎های افغانستان تمام نامزدها دفاتر رقابت‌های انتخاباتی خود را در آن ولایت‎ها افتتاح نکرده‎اند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود،

ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای غربی مهم‎ترین چالش فراروی انتخابات برشمرده می‎شوند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول