اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان:

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گیلان تا 25 اسفند ادامه دارد

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از پذیرش 700 نفر از طلاب در این استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام پذیرش طلاب در حوزه‌های علمیه گیلان تا 25 اسفند ماه جاری ادامه دارد.

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گیلان تا 25 اسفند ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد لاکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 15 حوزه علمیه در گیلان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: پذیرش طلاب برای حوزه‌های علمیه در استان از بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.

وی به ثبت‌نام طلاب برای تحصیل در حوزه‌های علمیه گیلان در سال 94 ـ 93 اشاره کرد و افزود: تربیت طلاب و روحانیون در عرصه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

لاکانی حضور جدی در عرصه اجتماعی طلاب را نیازمند توسعه حوزه‌های علمیه خواند و بیان کرد: بسیاری از مناطق گیلان درخواست اعزام روحانی دارند تا احکام اسلامی را برای مردم بیان کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه مردم خواستار ارائه مشاوره از طرف روحانیون درباره موضوع‌های روز جامعه هستند، تصریح کرد: روحانیون می‌توانند پاسخگوی شبهات جوانان باشند.

وی تعداد روحانیون نسبت به جمعیت کشور را بسیار اندک عنوان کرد و گفت: فاصله بسیاری تا رسیدن به حد مطلوب داریم.

*پذیرش 700 نفر در حوزه‌های علمیه گیلان

لاکانی با اشاره به جذب تعداد 300 نفر طلبه در سال گذشته در گیلان، اظهار کرد: امسال 700 طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه گیلان پذیرش می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان نبود فضای آموزشی را از مشکلات حوزه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته فضای حوزه‌های علمیه پاسخگوی آموزش طلاب در گیلان نبود.

وی احداث حوزه بین‌المللی امیرالمومنین (ع) رشت را اقدام بزرگی از طرف آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان توصیف کرد و افزود: حوزه مذکور قابلیت پذیرش 2 هزار طلبه داخلی و 400 طلبه خارجی را دارد.

لاکانی با بیان اینکه طلاب خارجی از 20 کشور جهان در حوزه امیرالمومنین (ع) رشت پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: طلاب خارجی سفیران دین در مناطق خود هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان به ساخت حوزه امیرالمومنین (ع) در سه فاز اشاره کرد و گفت: فاز نخست حوزه مذکور اکنون تکمیل و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی حوزه علمیه اهل بیت (ع) در آستانه‌اشرفیه، یادآور شد: حوزه مذکور به همت آیت‌الله مختار امینیان عضو شورای حوزه‌های علمیه گیلان احداث شده است.

*حوزه علمیه مستوفی رشت بازسازی می‌شود

لاکانی از بازسازی حوزه علمیه مستوفی در رشت خبر داد و بیان کرد: حوزه مذکور توسط آیت‌الله سید مجتبی رودباری نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه گیلان تجدید بنا می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان خواستار بازگشت طلاب و روحانیون گیلانی به این استان شد و اظهار کرد: بازگشت روحانیون به گیلان برکات بسیاری برای این استان دارد.

وی نبود استاد کافی را سبب هجرت طلاب به دیگر استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته از حیث استادان خبره به‌ویژه در سطوح بالای حوزه مشکل داشتیم.

لاکانی با بیان اینکه استادان خبره به اندازه کافی جذب حوزه‌های علمیه گیلان شدند، تصریح کرد: نیازمند جهش در پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه گیلان هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان تحصیل طلاب در حوزه‌های استان را به دو صورت بلندمدت و کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: طلاب در 10 پایه درس‌های بلندمدت را در سه سطح می‌گذرانند.

وی تحصیل کوتاه‌مدت طلاب در حوزه‌های علمیه گیلان را در قالب سفیران هدایت ذکر کرد و گفت: طلاب در مدت پنج سال سطح دو درس‌های حوزوی را می‌آموزند.

*29 فروردین آزمون ورودی طلاب به حوزه‌های علمیه گیلان

لاکانی ثبت‌نام افراد برای تحصیل در حوزه‌های علمیه گیلان را به صورت اینترنتی و حضوری عنوان کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سایت معاونت آموزشی حوزه‌های علمیه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان ثبت‌نام حضوری را از دیگر روش‌ها خواند و بیان کرد: تمام حوزه‌های علمیه استان آماده ثبت‌نام از علاقه‌مندان هستند.

وی آزمون ورودی به حوزه‌های علمیه گیلان را 29 فروردین ماه سال 93 اعلام کرد و گفت: طلاب در حوزه‌های علمیه امیرالمومنین (ع) و مستوفی رشت، اهل بیت (ع) آستانه‌اشرفیه، ولی عصر (عج) آستارا، قائمیه (عج) بندر انزلی، امام جعفر صادق (ع) تالش، آیت‌الله بهجت فومن، امام جعفر صادق (ع) رودسر، صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و علی‌ابن ابی‌طالب تالش پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول