اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده

حوزه علمیه گناباد در سطح 2 پذیرش دارد

مدیر حوزه علمیه گناباد گفت: سال آینده برای نخستین بار این حوزه علمیه در سطح 2 حوزه که ارزش علمی آن برابر لیسانس است طلبه پذیرش می‌کند.

حوزه علمیه گناباد در سطح 2 پذیرش دارد

حجت‌الاسلام رضا مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: در تبلیغات گسترده و خوبی که در گناباد انجام شد یک رشد تصاعدی در مورد استقبال مردم گناباد از حوزه علمیه را داشتیم به طوری که 98 نفر متقاضی ورود به حوزه بودند که امسال پیش‌بینی ما تا 200 نفر است و این در حالی است که سقف پذیرش این حوزه 40 نفر است.

مدنی گفت: علاقمندان به ثبت نام در حوزه می‌توانند تا 28 اسفند ماه در سایت حوزه علمیه خراسان وارد شوند و یا حضوری در این حوزه ثبت نام کنند.

وی افزود: در پنجم اردیبهشت ماه آزمون برگزار خواهد شد و تعداد پذیرفته شدگان در آزمون 2 برابر ظرفیت مدرسه است که مصاحبه انجام می‌شود و بعد از آن به تعداد ظرفیت مدرسه یعنی 40 نفر پذیرش شده و تا نیمه مرداد ماه دانش‌آموزان در حوزه علمیه حضور پیدا خواهند کرد.

مدنی اظهار داشت: پس از این دوره یک ماه و یا 40 روز آزمون دیگری برگزار می‌شود که اگر نمره بالای 12 گرفتند و از نظر علاقه و مسایل دیگر مورد قبول قرار گرفتند در مهرماه درس خود را آغاز می‌کنند.

وی در مورد جذب اساتید نیز گفت: سال آینده برای نخستین بار این حوزه علمیه در سطح 2 حوزه که ارزش علمی آن برابر لیسانس است طلبه پذیرش می‌کند.

مدیر حوزه علمیه گناباد تصریح کرد: از سال آینده 2 نفر از اساتید قم و 2 نفر از اساتید مشهد نیز در گناباد حضور پیدا خواهند کرد که با این افراد تعداد اعضای هیئت علمی حوزه به 6 نفر خواهد رسید که به علت فضای ناکافی و زیرساخت‌های کم قادر به جذب بیشتر از این تعداد نیستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در کنار استقبال خوب مردم از حوزه علمیه بتوانیم پذیرای این اساتید باشیم.

مدنی بیان داشت: دو روش تحصیلی کوتاه مدت و بلندمدت در حوزه علمیه وجود دارد که در گناباد این دوره بلندمدت است چرا که تحصیل کوتاه مدت با هدف تربیت مبلغ صورت می‌گیرد ولی آموزش بلندمدت با هدف رسیدن به مدارج بالای علمی و رسیدن به اجتهاد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تکیه و حرکت ما طبق قرآن کریم باید به مردم و به سوی عموم باشد که این مسئله با غفلت رو‌به‌رو شده است.

مدنی گفت: دولت تعهدی به حوزه نداشت و اشتباه مردم این بود که تصور می کردند حوزه‌ها توسط دولت اداره می‌شود و نتیجه این شد که مثلا حوزه علمیه گناباد در این سال‌ها پیشرفتی نداشته است.

وی افزود: با توجه به آنچه که خداوند در قرآن فرموده که یک پنجم دارایی‌های مردم از آن ترویج شریعت است، باید در این رابطه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه گناباد گفت: رشد علوم انسانی و علوم دینی در گرو عمل و حمایت عموم مردم است.

وی تصریح کرد: ابتدا بشر باید در بخش تربیت دینی سرمایه‌گذاری کند و بعد شاهد برداشت میوه‌های آن باشد.

مدنی گفت: بیش از 50 درصد پذیرفته‌شدگان سال گذشته دانش‌آموزان نمونه و تیزهوشان شهرستان بودند.

انتهای پیام/2202/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول