اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد

فعالیت 61 مدرسه علمیه سفیران هدایت در قم

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر 61 مدرسه سفیران هدایت در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و در حوزه علمیه خراسان شاهد گسترش فعالیت این مدارس علمیه هستیم.

فعالیت 61 مدرسه علمیه سفیران هدایت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی پیش از ظهر امروز در چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه سفیران هدایت به تشریح اهداف و نحوه شکل‌گیری حوزه‌های علمیه سفیران هدایت پرداخت و گفت: حوز‌ه‌های علمیه سفیران هدایت در راستای اجرای طرحی با حمایت آیت‌الله حسینی‌بوشهری به سرانجام رسید و در این طرح به دنبال این بودیم که خروجی مشخصی برای حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این طرح ضرورت استفاده از ظرفیت نسل جوان را مورد توجه قرار داده و ارائه آموزش‌های فلسفه، کلام و ... به آنان به صورت جدی مدنظر قرار گرفت.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه از جمله مشکلات مدارس سفیران ارائه دروس تکراری بود، عنوان کرد: این مشکل پس از تجزیه، تحلیل و آسیب‌شناسی برطرف شده است.

نبوی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدرک سفیران هدایت به عنوان مدرک سطح 2 حوزه علمیه لحاظ می‌شود، تصریح کرد: با ارزیابی‌های انجام شده مشخص شده که این طرح در عرصه علمی توانسته به موفقیت علمی دست یابد.

وی با اشاره به ارائه آموزش طلاب سفیران هدایت به صورت تخصصی یادآور شد: در حال حاضر 61 مدرسه سفیران هدایت در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و در حوزه علمیه خراسان شاهد گسترش فعالیت این مدارس علمیه هستیم.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه ضرورت اهتمام اساتید، طلاب و مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت به ارزیابی کتب تحصیلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای رفع مشکلات این کتب از سوی طلاب نکات مورد نظر و پیشنهادات کاربردی مطرح شود.

وی ضرورت جذب جوانان نخبه در مدارس علمیه سفیران هدایت را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: باید از ظرفیت مدارس تیزهوشان، مدارس امین و دیگر دانش‌آموزان نخبه بهره گرفته و ایشان را جذب سفیران هدایت کرد.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول