اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان:

تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه مورد توجه طلاب قرار گرفته است

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه مورد توجه طلاب قرار گرفته است.

تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه مورد توجه طلاب قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن جلالی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره علامه حلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: در حوزه علمیه طلاب ضمن این که در سطوح مختلف که تا مرحله اجتهاد ادامه دارد تحصیل می‌کنند به تحقیق و پژوهش نیز می‌پردازند.

وی ادامه داد: به جهت حمایت از طلابی که وارد عرصه تحقیق و پژوهش شده‌اند جشنواره علامه حلی شکل گرفته تا در کنار تحصیل علوم دین شاهد ارائه پژوهش و مقالات علمی بیش از پیش در حوزه علمیه باشیم.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی در کشور سابقه شش ساله دارد و در سطح استثنای چهار سال است که این جشنواره برگزار می‌گردد و 15 اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری چهارمین دوره این جشنواره در استان اصفهان هستیم، این جشنواره مخصوص طلاب جوان زیر 31 سال است که خواهران و برادران طلبه در آن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در سه مقطع تحصیلی حوزه علمیه ارائه پژوهش به عنوان پایان نامه الزامی است که البته این پژوهش‌ها دارای سطوح مختلف هستند و به غیر از این پایان نامه‌ها شاهد حدود 900 مقاله از سوی برادران ارائه شده است که پس از ارزیابی ابتدایی و علمی به مرحله ارزیابی تفصیلی رفته که در این بین 14 مقاله در بخش برادران مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

جلالی، عناوین مطرح مقالات ارائه شده را در سطح مطلوب عنوان کرد و متذکر شد: موضوعاتی همچون سبک زندگی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، جرایم رایانه‌ای، ارتباطات، عاشورا، شخصیت‌های تاریخی، فقه و اصول، قضاوت زنان و لقاح مصنوعی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در قالب مقالات در دو بخش برادران و خواهران ارائه شده است.

انتهای پیام/2301/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول