اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قشم:

مشکلات و نارسایی‌های قشم مورد توجه ویژه دولت باشد

امام جمعه قشم با تشریح مشکلات و مسائل شهرستان قشم، گفت: رفع این مشکلات و نارسایی‌ها باید مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

مشکلات و نارسایی‌های قشم مورد توجه ویژه دولت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام رضا جوکار شنبه‌ شب در نشستی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به هرمزگان و حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در قشم، اظهار داشت: در گذشته و در دولت‌های قبل ناهماهنگی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود داشت و خوشبختانه از وقتی که دولت تدبیر و امید استقرار یافته یکی از مهم‌ترین خصوصیات آن، ایجاد آرامش در جامعه بوده است.

وی افزود: مشکلاتی که در دولت‌های قبل وجود داشته با رهنمودهای مقام معظم رهبری و دولت یازدهم به حمدالله حل شده است.

امام جمعه قشم یادآور شد: جزیره قشم دارای ذخایر و نعمات بسیاری است که نه تنها در این شهرستان نباید یک فقیر داشته باشد بلکه با وجود این همه ذخایر، کل مردم استان هرمزگان هم باید از آن بهره‌مند شوند.

جوکار در مورد مشکلات و گرانی و نبودن آب لوله‌کشی در برخی از نقاط قشم عنوان کرد: نه تنها در روستاهای قشم مشکل آب و گرانی وجود دارد بلکه در محلاتی از شهر قشم نیز هنوز لوله‌کشی اجرایی نشده است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که ملت ما را قدرتمند و نیرومند می‌کند.

امام جمعه قشم اضافه کرد: در این منطقه صنعت و تجارت و بازرگانی آن چنان باید فعال شود به نحوی که جزیره قشم به یک مرکز صادرات تبدیل شود.

جوکار تصریح کرد: این شهرستان نباید مرکز واردات بعضی از کالاهایی باشد که ناهنجاری‌های فرهنگی و ضد دینی را در داخل کشور رواج می‌دهد.

وی با بیان اینکه نتیجه این گونه واردات چیزی به غیر از ضد دین بودن یا همان دین‌گریزی نخواهد بود، اضافه کرد: ما باید جزیره قشم را به یک مرکز فرهنگی دینی، تولیدی و صادراتی تبدیل کنیم.

این مسئول در مورد مشکلات مالی مردم در این جزیره گفت: درآمد عده قلیلی از تجار و سرمایه‌گذاران مناسب است، لیکن غالب مردم این جزیره در وضعیت بسیار وخیمی به سر می‌برند و درآمد چندانی ندارند و حتی بسیاری از مردم این جزیره به نان شب محتاج هستند.

امام جمعه قشم یادآور شد: پیرامون پروژه پل خلیج فارس نیز باید گفت که اگر بناست این پروژه ادامه یابد قبل از اینکه رطوبت زیرساخت‌های ایجاد شده برای ساخت این پل را نابود کند، باید کار را تمام کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه این طرح آغاز شده و هزینه‌های سنگینی در این پروژه صورت گرفته باید راه حل مناسبی برای شروع مجدد عملیات ساخت پل پیدا کرد.

امام جمعه قشم اضافه کرد: بیمارستان فعلی که درمانگاهی بیش نیست تا آماده شدن بیمارستان جدید باید تقویت شود و بیمارستان جدید نیز باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

جوکار با بیان اینکه بعضی از کمبودهای پزشکی که در قشم وجود دارد امروز حتی در شهرهای کوچک استان و سایر استان‌ها نیز دیده نمی‌شود، افزود: این در حالی است که مردم قشم مجبورند برای رفع مشکلات درمانی خود به خارج شهرستان مراجعه کنند که این در شان جزیره قشم نیست.

وی تاکید کرد: مردم جزایر سه گانه قشم از جمله هرمز، لارک و هنگام مردمی ولایت‌مدار، وفادار به نظام و انقلاب و حافظان تنگه هرمزند و مسئولان و دولت باید به حل مشکلات آنها توجه بیشتری داشته باشد.

امام جمعه قشم در مورد عوارض ورود خودرو در منطقه بندر پل به لافت جزیره قشم گفت: برخی از تصمیمات می‌تواند مردم ما را در قشم با مشکلاتی روبه‌رو کند که یکی از این تصمیمات موضوع اخذ عوارض از ساکنان برای آمد و رفت به جزیره است.

به گفته جوکار طبق رایزنی‌ها و همکاری‌های صورت گرفته مقرر شده بود از مردم ساکن جزیره این عوارض دریافت نشود که مجددا بخش‌های مربوطه نسبت به اخذ عوارض اقدام کرده‌اند و باید پرسید که این پول به چه حقی از مردم گرفته می‌شود.

وی افزود: این درست نیست از کسی که می‌خواهد به خانه خود سر بزند و یا برگردد، عوارض ورود و خروج گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به درخواست‌های مکرر مردم شهرستان قشم با موافقت استاندار وقت هرمزگان در دولت قبلی، از تاریخ شش مرداد ماه سال جاری در خصوص پرداخت عوارض ورود و خروج خودرو در اسکله پل و لافت، بومیان و ساکنان جزیره با ارائه کارت شناسایی معتبر از پرداخت هرگونه عوارض از جمله هزینه بابت خدمات گمرک، عوارض دهیاری پل و عوارض منطقه آزاد معاف شدند، اما با تغییر مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم این گونه عوارض دوباره از ساکنان و بومیان گرفته می‌شود که باعث نارضایتی مردم در این منطقه شده است.

انتهای پیام/88001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول