اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض باشگاه‌ها ادامه دارد

تبدیل زمین‌های ورزشی در قشم به شهرک‌های مسکونی

دخل و تصرف زمین‌های ورزشی باشگاه‌ها در قشم که در پی اجرای طرح شهرک‌سازی در حال وقوع است، نارضایتی عمومی را به دنبال داشته است.

تبدیل زمین‌های ورزشی در قشم به شهرک‌های مسکونی

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی این شهر، علی‌رغم گذشت بیش از چهار ماه از استقرار مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد قشم، سایه تصمیمات مدیران اسبق سازمان کماکان بر سر مردم قشم سنگینی می‌کند، چرا که اخیرا طرح شهرک سازی قشم در زمین‌های موسوم به 98 هکتاری، که باعث دخل و تصرف زمین ورزشی باشگاه استقلال قشم شده، نارضایی عمومی را به دنبال داشته است.

این گزارش به نقل از محمد سمالی‌زاده مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال، آورده است: به گفته شهرک سازان، تصرف این زمین به موجب قرارداد مشارکت فی مابین شرکت مذکور و سازمان منطقه آزاد به منظور آماده سازی شهرک در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

سمالی‌زاده تصریح کرده است: زمین این باشگاه که سابقا در قسمت تجاری منطقه آزاد قرار داشته، به تشخیص مسئولین وقت سازمان، بر اساس صورت جلسه ثبت شده در سال 1379، با قطعه زمینی در محدوده فعلی یعنی شهرک سیستان معاوضه شده بود که حال پس از گذشت بیش از یک دهه از مالکیت استقلال بر این زمین، در واپسین روزهای دولت دهم در معاملاتی که مدیرعامل فعلی سازمان منطقه آزاد آن را به سو جریان‌ها تعبیر کرده بود، مورد تاخت و تاز قرار گرفت.

این مسئول همچنین می‌گوید: علی‌رغم آغاز به کار شرکت مذکور و مراجعات مکرر به سازمان منطقه آزاد، متاسفانه تاکنون مسئولان پاسخی به ما نداده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در این ارتباط مردم و ورزشکاران با نوشتن تومار به سازمان منطقه آزاد قشم و تسلیم رونوشت آن به شورای شهر نسبت به غصب زمین‌های ورزشی قشم اعتراض کرده‌اند.

در بخشی از تومار مردم قشم، ورزشکاران و هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال قشم به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد آمده است: با احترام فراوان و توفیق روزافزون جنابعالی، حضور حضرتعالی را به عنوان مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم را خوش آمد می‌گوییم، با عرض پوزش فراوان از اینکه در آغاز فعالیت جنابعالی با یک شکوائیه خدمت می‌رسیم ولی به ناچار اوضاع چنین اقتضا کرد و موضوعی پیش آمد که ذهن و فکر مسئولان باشگاه استقلال قشم و عده کثیری از جوانان ورزشکار و پیشکسوتان را مکدر کرد.

در این تومار در شرح تاریخچه باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال به تاسیس آن در سال 1348 اشاره شده است که در رشته‌های مختلف ورزشی در همان سال تاسیس، فعالیت خود را آغاز کرده است.

به بیان تومار از راهبردهای این باشگاه تربیت جوانان و سالم سازی جسم و روح آنان ذکر شده که بنا بر آن نوشته، در این راه به تعهدات خود در قبال جامعه قشم تاکنون پایبند مانده است.

این تومار از تصرف زمین ورزشی که سازمان منطقه آزاد در سال 1379 در قبال جابجایی زمین ملکی باشگاه، به این باشگاه فرهنگی ورزشی واگذار کرده، خبر می‌دهد، که به گفته محمدسمالی‌زاده قشمی مدیر عامل باشگاه استقلال، این زمین در اواخر مدیریت مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم در دولت دهم جهت شهرک سازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

سمالی‌زاده گفت: طرح شهرک سازی این شرکت خصوصی در زمینی به وسعت 98 هکتار است که دو هکتار از زمین ورزشی باشگاه استقلال قشم نیز در این محدوده غصب شده است.

سمالی‌زاده تصریح کرد: شهرک سازان اقدام به تخریب زمین و ایجاد کارگاه در محدوده زمین ورزشی استقلال قشم کرده‌اند که احساس ورزشکاران این شهر را جریحه دار کرده است.

در این تومار خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آمده است با شناختی که از تفکرات شما و اهداف خوب جنابعالی داشتیم تصمیم بر این گرفته شد که جنابعالی را از این موضوع آگاه ساخته و از شما استمداد بطلبیم تا ما را در این زمینه یاری نمایید زیرا این زمین متعلق به قشر وسیعی از جوانان و ورزشکاران باشگاه استقلال قشم است.

امضاکنندگان تومار اظهار امیدواری کرده‌اند که زمین ورزشی شان از تعرض و آسیب متصرفان در امان بماند.

در این راستا محمد کمالی مدیرعامل باشگاه پاس فجر قشم نیز از غصب 24 هزار متر مربع از زمین باشگاه فرهنگی ورزشی پاس، در این محدوده خبر داد.

وی تصریح کرد: این زمین بیش از سه دهه در تصرف این باشگاه بوده به طوری که در زمانی دور به دلیل نبود امکانات امروزی نظیر لودر و ... با ابزارآلات قدیمی همچون گاوآهن و ... مسطح کرده بودیم.

این مسئول افزود: اما در سال 77 در دوره مدیریت مهندس بوشهری زمین باشگاه با زمین جدیدی در محدوده یک کیلومتری آن معاوضه شد که قرار بود با تجهیز امکانات نظیر رختکن، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی به باشگاه تحویل داده شود اما علی‌رغم اینکه هیچ ساخت و سازی نشد، زمین را تحویل دادند.

وی افزود: نقشه و صورت جلسه واگذاری که در سال 1379 اتفاق افتاد، نیز موجود و گویای این است که زمین فعلی به باشگاه فرهنگی ورزشی پاس تعلق دارد.

کمالی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ما در این زمین که طبق صورت جلسه سازمان منطقه آزاد به باشگاه تعلق دارد، هزینه کرده‌ایم و 590 سرویس خاک و ماسه بادی ریختیم و از آن تاریخ تا امروز در اختیار این باشگاه بوده، اما اخیرا از سوی سازمان منطقه آزاد به بخش خصوصی فروخته شده است.

کمالی افزود: 10 روز پیش به ما اعلام کردند که این زمین در طرح شهرک‌سازی قرار گرفته و حال با مراجعات مکرر به سازمان‌ها و نهادهای متولی هیچ کس پاسخگوی ما نیست.

این موضوع مسئولان سایر باشگاه‌های قشم را نیز نگران کرده است، تا جایی که علی ناصری مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی عقاب نیز از وضعیت مبهم زمین‌های ورزشی قشم اظهار نگرانی کرده و اظهار داشت: اگر اوضاع به این شکل پیش برود هیچ باشگاهی احساس امنیت نخواهد کرد.

ناصری افزود: این موضوع باعث نگرانی ورزشکاران و سایر باشگاه‌های قشم شده است.

انتهای پیام/88001/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول