اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی:

استفاده درست از مصرف آب یکی از رسالت‌های مهم آب و فاضلاب است

دبیر امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی گفت: استفاده درست از مصرف آب یکی از رسالت‌های مهم آب و فاضلاب است.

استفاده درست از مصرف آب یکی از رسالت‌های مهم آب و فاضلاب  است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی ظهر امروز در نشست خبری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، اظهار داشت: 20 سال از آغاز به کار دبیرخانه امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو در کشور می‌گذرد.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی به عنوان آخرین استان تشکیل دهنده دبیرخانه امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو، از 24 مردادماه سال 90 فعالیت خود را آغاز و تا‌کنون فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام داده است.

دبیر امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دبیرخانه به منظور سازماندهی امور فرهنگی و دینی شکل گرفته است، اذعان داشت: در خراسان جنوبی 10 نفر عضو فعال برای مسائل فرهنگی وجود دارد و 40 نفر اعضای شورای فرهنگی هستند.

حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های دبیرخانه امور دینی و فرهنگی وزارت نیروی خراسان جنوبی حول پنج موضوع است، افزود: اقامه نماز، قرآن و اهل‌بیت(ع)، خانواده و فرزندان، عفاف و حجاب، امر به ‌معروف و نهی از منکر از جمله این محورهاست.

وی با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو در استان، گفت: کسب رتبه نخست کشوری در مسابقات قرآنی سال گذشته و مقام نخست مشارکت و مسابقات قرآنی از جمله افتخارات وزارت نیرو است.

دبیر امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده درست از مصرف آب یکی از رسالت‌های مهم آب و فاضلاب است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون دوره آموزش فرهنگ استفاده صحیح از آب ویژه امامان جمعه برگزار شده تا خطیبان جمعه راهکارهای مصرف بهینه آب را در خطبه‌های نماز به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.

حسینی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نشریه آب و رسانه و نشریه آب و محراب در ارتباط با مسائل مربوط به استفاده بهینه از آب در شرکت آبفای استان منتشر و بین همکاران و امامان جمعه توزیع می‌شود.

وی اذعان داشت: شناسنامه‌دار کردن نمازخانه دستگاه‌های متعلق به وزارت نیرو، اجرای طرح قرآن در خانه، تجهیز کتابخانه شرکت آب و فاضلاب استان با 3 هزار عنوان کتاب و اجرای کارگاه‌های آموزش سبک زندگی از جمله برخی اقدامات این دبیرخانه طی مدت دو سال گذشته بوده است.

دبیر امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت با برنامه‌های قرآنی، ورزشی و زبان برای فرزندان شرکت آب و فاضلاب استان، برگزاری همایش ایثارگران، برگزاری مسابقات قرانی و احکام و مسابقات قرآنی ویژه همکاران و فرزندانشان از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه است.

حسینی گفت: امسال مبلغ 450 میلیون ریال اعتبار در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی تعلق گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزرات نیرو با همکاری اصحاب رسانه می‌تواند قدم‌های مؤثری برای استفاده بهینه از منابع آب داشته باشد.

انتهای پیام/69017/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول