اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی:

دانشگاهیان وظیفه خود در قبال رشد فرهنگی جامعه را نادیده نگیرند

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاهیان وظیفه خود در قبال رشد فرهنگی جامعه را نادیده نگیرند.

دانشگاهیان وظیفه خود در قبال رشد فرهنگی جامعه را نادیده نگیرند

امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: جامعه دانشگاهی اعم از دانشجویان، اساتید و اعضاء هیئت علمی در ارتباط با رشد فرهنگی و سلامت اجتماعی احساس مسئولیت کرده، ضمن تلاش برای نهادینه‌سازی بایدها و نباید برای ارائه راهکار گام بردارند.

وی، دانشگاه‌ها را محل ثقل تولید محتوا و پرداخت علمی به موضوعات و چالش‌های جامعه دانست و افزود: جوامع دانشگاهی مهم‌ترین مرجعی قلمداد می‌شوند که برای توسعه همه‌جانبه کشورمان نسخه‌پیچی می‌کنند، بنابراین از دانشگاه‌ها انتظار زیادی وجود دارد.

این فعال دانشگاهی به بافت فرهنگی و تنوع قومیتی آذربایجان غربی به ویژه ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه‌های استان برای غنی‌سازی فرهنگی و ایجاد انسجام و قوام اجتماعی نقش فزاینده‌ای دارند که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

رستم‌زاده با اظهار به اینکه در آذربایجان غربی به طور خاص در ارومیه پیروان ادیان آسمانی مختلف کنار یکدیگر زندگی و فعالیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسالمت‌آمیزی دارند، اظهار داشت: رفتار و منش مردم این خطه برای همگان می‌تواند الگویی بی‌بدیل قلمداد شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: اقوام و پیروان ادیان این استان ضمن حفظ عقاید خود به باورها و ارزش‌های سایر همنوعان به دیده احترام نگریسته، ساختار فرهنگی بی‌بدیلی را کنار یکدیگر خلق کرده‌اند که نه‌تنها در کشور بلکه در سراسر جهان وقوع چنین شرایطی کم‌نظیر است.

انتهای پیام/61002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول