اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقس کردستان:

تراز انقلاب در دانشگاه‌ها حفظ شود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: تراز مراکز علمی و دانشگاهی ما در تراز نظام اسلامی و این جایگاه باید حفظ شود، نه اینکه با برگزاری برخی برنامه‌های بی‌محتوا این جایگاه را زیرسوال برد.

تراز انقلاب در دانشگاه‌ها حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدحسین رجبی صبح امروز در مراسم بدرقه کاروان دانشجویی راهیان نور کردستان در سنندج، با بیان اینکه شعار امسال اردوهای راهیان نور «ما ایستاده‌ایم، راه شهدا راه بصیرت است»، اظهار کرد: بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب و گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی که از سوی دشمنان علیه انقلاب نوپای ما شکل گرفت، حفظ و ایستادگی در مسیر و راه شهیدانی که از تمام داشته‌های خود برای حفظ انقلاب گذشتند، بزرگترین رسالت است.

وی با بیان اینکه نباید در این مسیر ایستادگی، مقاومت و پایداری و یاد و خاطره شهیدان را فراموش کنیم، افزود: ‌آنهایی که به خاطر مجاهدت در راه خدا عاشقانه رفتند و این انقلاب، آزادگی، امنیت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را برای ما به ارمغان آوردند را نباید فراموش کرد.

به گفته سردار رجبی، فلسفه راهیان نور و اعزام اقشار مختلف ملت به جبهه‌های حق علیه باطل نیز شناخت، تداوم و انتقال راه شهدا به نسل امروز و نسل‌های آینده کشور است.

وی افزود: اقشار مختلف جامعه در قالب این اردوها از فضای معنوی و ایثارگری‌ و از خودگذشتگی مجاهدانی که بدون هیچ چشمداشتی جان خود را فدای انقلاب کردند، آشنا می‌شوند.

سردار رجبی با بیان اینکه اهتمام دانشگاه‌ها در سال‌جاری برای اعزام کاروان‌های دانشجویی به مناطق عملیاتی جدی‌تر از گذشته بوده است، گفت: ما به عنوان سربازان دین، نظام و ملت به این اهتمام جدی مسئولان و روسای دانشگاه‌ها افتخار کرده و از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی افزود:‌ در کنار این تقدیر از دانشگاه‌ها و سایر حوزه‌هایی که در بحث فرهنگی فعالیت می‌کنند، این انتظار را داریم کارنامه قابل قبول و در تراز انقلاب خود را همچنان حفظ کنند.

فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: اگر ما در تراز انقلاب ایستاده‌ایم و راه شهیدان راه بصیرت ماست، نباید تراز ایستادگی و انقلابی خود را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه تراز امروز کشور ایران در قبال تراز بزرگترین کشورهای دنیاست نه بین آنها، بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی با تکیه بر بصیرت و آگاهی و رهبری‌های داهیانه رهبران دینیش کشوری ایستاده در مقابل سران ظلم برای دستیابی به حق مسلم ملت است و این در حقیقت تراز مردم شهیدپرور ایران است.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: سبقه کار و اقدامات و مبانی اصلی مراکز دانشگاهی و علمی ما در راستای تولید علم و دانش و پیشرفت در همه عرصه‌های زندگی این کشور بوده و آثار آن در تراز انقلاب و تراز جهانی کاملا مشهود است.

وی افزود: حضور در فضا و اقدامات هسته‌ای و ده‌ها دستاورد عظیم انقلاب اسلامی همه و همه حاصل اتحاد و همبستگی ملت ایران، راهنمایی‌های الهی رهبران و تلاش‌های فعالان عرصه علمی و دانشگاهی کشور است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با تاکید بر اینکه ‌نباید اجازه داد کار علمی و پژوهشی در دانشگاه‌های ما جای خود را به اقدامات بی‌محتوا بدهد، خاطرنشان کرد: ما مخالف برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه نبوده و نیستیم، اما انجام هر کاری باید براساس اصول و به اندازه باشد.

وی تصریح کرد: سبقه، کلاس و قدر و ارزش اینگونه اقدامات بسیار پائین‌تر از تولید و بسط علم در دانشگاه‌ها بوده و نگرانی خانواده‌ها را به دنبال داشته است.

سردار رجبی با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها باید جلوی اینگونه اقدامات بی‌محتوا را که از خارج از دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و با هدف خاص دنبال می‌شود بگیرند، گفت: برگزاری برنامه‌های محتوایی و در تراز انقلاب اولویت همه مسئولان فرهنگی به ویژه روسای دانشگاه‌ها باشد.

فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: استقبال این همه دانشجو از اردوهای راهیان نور نشان از قابل قبول بودن تراز اقدامات فرهنگی گذشته در استان است.

وی پایان خاطرنشان کرد: بستر انجام کارهای فرهنگی و محتوایی در دانشگاه‌ها فراهم است، پس باید با اجرای برنامه‌های محتوایی اجازه اجرای برخی برنامه‌های بی‌محتوا را در محیط‌های دانشگاهی ندهیم.

انتهای پیام/79002/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول