اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری:

1500 نفر در چهارمحال و بختیاری عضو گروه‌های کوهنوردی هستند

نایب رئیس هیئت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری از عضویت یک هزار و 500 نفر در گروه‌های مختلف کوهنوردی در این استان خبر داد.

1500 نفر در چهارمحال و بختیاری عضو گروه‌های کوهنوردی هستند

 سمیه پردل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 نفر در گروهای مختلف کوهنوردی عضویت دارند که از این تعداد نزدیک بر 500 نفرشان خانم هستند.

وی از وجود سه گروه کوهنوردی ویژه بانوان در این استان خبر داد و گفت: علاوه بر سایر گروه‌ها که قابلیت عضویت خانم‌ها در آنان وجود دارد، 3 گروه ویژه بانوان در شهرهای شهرکرد، بروجن و فرادنبه فعال است.

پردل ادامه داد: این رشته سالم و پرجاذبه در میان بانوان علاقه‌مندان زیادی دارد و مقام‌های برتری نیز از آن خود کرده‌اند که کسب مقام سوم کشوری در رشته سنگ‌نوردی از جمله این افتخارات است.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری از وجود چهار پیست اسکی در این استان خبر داد و اذعان داشت: پیست‌های اسکی کوهرنگ، بارده، شیخ شبان و چغاخور دارای دستگاه بالابر هستند بنابراین امکان جابه‌جایی و انتقال کوهنوردان اسکی‌باز بر روی ارتفاعات فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته کوهنوردی یکی از رشته‌های پرهزینه است، تصریح کرد: اگر شرکت کردن در این رشته به شکل یک کوهپیمایی یک روزه باشد هزینه‌ای در بر نخواهد داشت اما ادامه دادن این رشته به صورت تخصصی نیازمند تجهیزاتی است که اغلب گران‌قیمت هستند.

انتهای پیام/68006/س20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول