اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان ‌غربی اعلام کرد

ارائه راهکارهای ایمنی ترافیک از سوی متولیان امر ترافیک

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: از سوی سازمان‌های متولی امر ترافیک راهکارهای ایمنی ترافیک ارائه داده می‌شود.

ارائه راهکارهای ایمنی ترافیک از سوی متولیان امر ترافیک

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عباس فرمانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی اظهار داشت: از اهمیت تصادفات وسائط نقلیه موتوری زمینی و تلفات انسانی و هزینه‌های مادی و معنوی که برای آنها می‌پردازیم مکرّر سخن به میان آمده است و همچنان موضوع در مقام طرح مسئله است.

وی افزود: دغدغه اصلی سازمان‌های متولی امر ترافیک، ارائه راهکارهای ایمنی ترافیک است و تحقق ایمنی ترافیک در بررسی عوامل مهم راه، وسیله نقلیه، مهارت انسان و شرایط محیطی و جوی نهفته است.

فرمانی تصریح کرد: برخی اوقات عوامل دخیل در ترافیک، علل وقوع حوادث رانندگی را مبهم و پیچیده می‌کنند لذا لازم است به جای نگاه ساده‌اندیشی، با تحقیق عالمانه به تحلیل علل وقوع حوادث رانندگی پرداخته و به جهت جلوگیری از تکرار آن‌ها با استناد به قوانین و آئین‌نامه‌های مرتبط به راهکارهای اجرایی و اصلاحی اندیشه شود.

وی خاطرنشان کرد: با رشد روزافزون وسایل نقلیه در کشورهای در حال توسعه، سطح ایمنی راه‌ها درحال کاهش بوده و آمار تصادفات و تلفات انسانی، رشد فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.

نقص راه یکی از دلایل بروز تصادفات است

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی اظهار داشت: یکی از دلایل بروز تصادفات ناگوار در جاده‌ها نقص راه است، این نقص نشان می‌دهد مجریان امر در مراحل امکان‌سنجی، طراحی، ساخت و در بهره‌برداری از پروژه‌های راه موارد و استاندارد‌های مرتبط با ایمنی راه را رعایت نکرده‌اند.

وی اعلام کرد: نقایص به وجود آمده در راه‌ها موجب شکل‌گیری مقاطع و نقاط حادثه‌خیز در شبکه راه‌های کشوری می‌شود.

فرمانی عنوان کرد: بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای به حداقل رساندن تلفات و ضایعات حاصل از سوانح و تصادفات رانندگی، اقدام به اصلاح هندسی معابر، رفع نقاط حادثه‌خیز و رعایت ممیزی ایمنی راه می‌کنند تا مهندسان راه حداقل یک سطح کیفی مناسب از ایمنی راه را ارائه دهند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام گرفته مهندسان را بر آن می‌دارد تا مورد بهره‌برداری سریع و بی‌خطر در بخش حمل و نقل قرار گیرد و در ساخت راه‌های جدید مصمم به رعایت استانداردهای جهانی و داخلی ایمنی راه شوند.

فرمانی تصریح کرد: در کشور ما به دلیل عدم توجه کافی به مسائل ایمنی در طراحی و برنامه‌ریزی حمل و نقل، از سوی سازمان‌های اجرایی که مسئولیت ایمنی راه در حوزه ترافیک را دارند، هرساله بر آمار تلفات جانی در تصادفات رانندگی و خسارات مالی ناشی از آن افزوده می‌شود البته راه‌های آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: عدم تناسب زیرساخت‌های موجود با ترافیک جاری و نوع خودروهای متردد در محورها،‌ موجب شده است که تصادفات و تلفات بسیاری را در محورهای مواصلاتی داشته باشیم.

فرمانی اعلام کرد: براساس آخرین معیاری که از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ارائه شده است‌ در حال حاضر 67 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: نقطه حادثه‌خیز شرایطی دارد که آمار تصادفات در طول 3 سال آن را تعیین می‌کند، در طول 5/1 سال گذشته مدیر و مسئولان راه و شهرسازی آذربایجان غربی نهایت تلاش و انرژی خود را در رفع نقاط حادثه‌خیز به کار گرفته‌اند.

فرمانی افزود: قریب به 25 نقطه حادثه‌خیز با اقدامات زود بازده و عملیات اجرایی سریع حذف شده است اما برخی از نقاط نیازمند یک عملیات اجرایی وسیع و طرح ملی است.

وی اظهار داشت: احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح،‌ حذف پیچ‌هایی مانند شریف‌آباد که هزینه هنگفتی باید صرف از بین بردن ترانش و محدودیت دید شود از جمله مواردی است که مستلزم دقت بیشتری است.

فرمانی تصریح کرد: با تعامل و همکاری بسیار مطلوبی که بین پلیس راه آذربایجان غربی، فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی و اداره کل راه و شهرسازی استان وجود دارد با حداقل امکانات اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام شده است اما لازم است در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز مسئولان عزم راسخی را برای تامین اعتبارات لازم جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و به طبع آن کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن آغاز کنند.

انتهای پیام/61007/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول