اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت گچساران:

راه‌اندازی ICU در بیمارستان شهید رجایی سبب کاهش مرگ و میر کودکان می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: خرید تجهیزات و راه‌اندازی ICU نوزادان سبب کاهش مرگ و میر و جلوگیری از ارجاع نوزادان بیمارستان‌ها به شهرستان‌های همجوار می‌شود.

راه‌اندازی ICU در بیمارستان شهید رجایی سبب کاهش مرگ و میر کودکان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار اسدپور صبح امروز در نشست هم‌اندیشی فرماندار این شهرستان با رئیس شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان و معاونان این شبکه که به منظور بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی در سطح مناطق شهری و روستایی گچساران امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برخی نیازمندی‌های بیمارستان شهید رجایی در بخش‌های ICU و اتاق عمل افزود: طی تلاش‌های صورت گرفته توسط غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، پنج میلیارد ریال برای خرید و تهیه تجهیزات ضروری اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب، تجهیزات لازم برای راه‌اندازی ICU نوزادان و تجهیزات ضروری برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ایدز و هپاتیت اختصاص داده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز داشت: خرید تجهیزات و راه‌اندازی ICU نوزادان سبب کاهش مرگ و میر و جلوگیری از ارجاع نوزادان بیمارستان‌ها به شهرستان‌های همجوار همچنین کاهش خطرات رفت و آمد و صرفه‌جویی در هزینه شهروندان می‌شود.

اسدپور در پایان خاطرنشان کرد: با خرید میکروسکوپ جراح مغز و اعصاب انجام عمل‌های جراحی مغز و اعصاب با تعداد بیشتری نسبت به گذشته در بیمارستان شهید رجایی گچساران امکان‌پذیر می‌‌شود.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز در این نشست با بیان ‌این‌که حوزه سلامت از مجموعه حاکمیتی نظام است، عنوان کرد: خادمان این حوزه در ارائه خدمات به مردم و ترسیم خدمات دولت نقش بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: لازم است در مجموعه بهداشت و درمان نقاط قوت و برجسته را بیان و برای رفع نقاط ضعف تلاش کرد.

فرماندار گچساران دسترسی عادلانه و فراگیر به خدمات بهداشتی و درمانی برای اقشار مختلف مردم در مناطق شهری و روستایی را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به امر بهداشت و درمان اقشار مختلف جامعه به ویژه روستائیان داشته است.

رحیمی با اذعان به وجود برخی مشکلات و مسائل صنفی در حوزه بهداشت و درمان گچساران یادآور شد: مشکلات و مسائل صنفی در حوزه سلامت در سطح کشور و گچساران وجود دارد اما با تلاش و همدلی می‌توان این مشکلات را از پیش رو برداشت.

وی با بیان این‌که مسئولان گوش شنوای مردم هستند و تمامی مسائل و مشکلات از جمله در حوزه سلامت از دید آنها دور نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: باید با تعامل و همکاری مشکلات این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام/82001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول