اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خبر داد

تأیید صلاحیت 57 کارشناس رسمی استاندارد در آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از تأیید صلاحیت 57 کارشناس رسمی استاندارد در استان خبر داد.

تأیید صلاحیت 57 کارشناس رسمی استاندارد در آذربایجان غربی

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اداره کل استاندارد آذربایجان غربی در سال جاری اهتمام ویژه‌ای در راستای تأیید صلاحیت مراکز آموزشی، شرکت‌های بازرسی ، آزمایشگاه‌های همکار و همچنین کارشناسان رسمی استاندارد داشته است.

وی با اشاره به اهمیت انجام صحیح این امر، گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گرایانه به بخش خصوصی، اداره کل استاندارد استان با وجود تعدد واحدهای زیر پوشش و افزایش وظایف و مسئولیت‌های سازمانی، بر اساس روش‌های اجرایی مربوطه نسبت به تأیید صلاحیت این واحدها اقدام کرده است.

جلایر در همین راستا از تائید صلاحیت و فعالیت هفت مرکز آموزشی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آموزشی در برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت فعالیت می‌‌کنند.

وی همچنین با اشاره به تأیید صلاحیت 30 آزمایشگاه همکار، دو شرکت بازرسی و 57 کارشناس رسمی استاندارد در استان، تصریح کرد: شرکت‌های بازرسی در انجام بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی خدماتی و مراکز عرضه و توزیع کالا فعالیت داشته و آزمایشگاه‌های همکار نیز در انجام آزمون نمونه‌ها، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی نیز بیش از 450 فارغ‌التحصیل دانشگاهی پس از تائید صلاحیت  به عنوان مدیر کنترل کیفیت در این واحدها مشغول به فعالیت می‌شوند.

جلایر با اشاره به اینکه مدت اعتبار پروانه تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت دو سال است، افزود:  تمدید یا تجدید این پروانه منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه و اجرای دقیق وظایف و دستورالعمل‌های مرتبط توسط مدیران کنترل کیفیت است.

انتهای پیام/61006/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول