اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 60 سردخانه فاقد علامت استاندارد در آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی از فعالیت 60 سردخانه فاقد علامت استاندارد در استان خبر داد.

فعالیت 60 سردخانه فاقد علامت استاندارد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه منصور جلایر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام سردخانه‌ها موظف به رعایت استانداردهای نگهداری محصولات کشاورزی هستند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات سردخانه‌ای برای سردخانه‌های با ظرفیت بیش از یک هزار تن از سال 1354 مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد شده است، افزود: این بخش از صنعت با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و کشاورزی استان و قابلیت‌های آن در زمینه تولید انواع میوه‌های باغی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جلایر با اشاره به لزوم نگهداری این محصولات باغی در سردخانه‌ها برای مصرف در دیگر فصول سال، گفت: بر این اساس سردخانه‌ها موظف به رعایت استانداردهای نگهداری محصولات کشاورزی در این زمینه هستند.

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی تعداد کل سردخانه‌های فعال بالای 1000 تن نگهداری مواد غذایی را 200 واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 140 سردخانه دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

وی خاطر نشان کرد: استاندارد ملی 1899 (آئین کار ساختمان - تجهیزات و ایمنی سردخانه مواد خوراکی) باید به عنوان یک سند ملی در دسترس مالکان و دستگاه‌های ذیربط به منظور بهره‌گیری در هنگام ساخت و توسعه سردخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

جلایر بر لزوم نظارت بر سردخانه‌های زیر یک هزار تن در استان تاکید کرد و افزود: تقویت انجمن سردخانه‌داران و بهره‌گیری از توانمندی آنها در انجام بازرسی‌های فنی پس از تائید صلاحیت لازم نیز از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول