اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان مطرح کرد

وجود سرب در نان‌های اصفهان/ اتحادیه زیر بار استانداردسازی نمی‌رود

مدیرکل استاندارد استان اصفهان از آلوده بودن نان‌های اصفهان به سرب خبر داد و گفت: اتحادیه نانوایان زیر بار استانداردسازی نمی‌رود.

وجود سرب در نان‌های اصفهان/ اتحادیه زیر بار استانداردسازی نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین شفیعی ظهر امروز در شورای استاندارد استان اصفهان گفت: بسیاری از نان‌های اصفهان که به شیوه سنتی پخت می‌شود به سرب آغشته بوده و این موضوع در آزمایشگاه‌های استاندارد استان به اثبات رسیده است.

وی اظهار کرد: باید هر چه سریع‌تر دستگاه‌های پخت نان در اصفهان استاندارد شوند، اما اتحادیه نانوایان مقابل این موضوع به دلایل نامشخصی می‌ایستد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان بیان کرد: استاندارد در ساختمان‌‌سازی نیز از مقوله‌های بسیار مهمی است که پس از وقوع دو زلزله بزرگ منجیل و بم در ایران مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ساختمان در کشور ایران یک سرمایه تلقی می‌شود، اما عمر مفید ساختمان در ایران تنها بین 20 تا 40 سال است و این در حالی است که ساختمان در دیگر کشورهای دنیا تا 100 سال هم عمر مفید دارد.

وی ادامه داد: در مصالح ساختمانی حدود 32 قلم کالا شامل استاندارد اجباری بوده اما تعداد هشت قلم از این کالاها در ایران فاقد استانداردهای کافی است که سنگدانه، انواع آجر، بتن آماده، موزائیک، عایق رطوبتی و ... از جمله این اقلام هستند.

شفیعی اضافه کرد: شرایط استاندارد در مصالح ساختمانی به گونه‌ای است که واحدهای پروانه‌دار در حال ورشکسته شدن هستند، چون مصالح غیر استاندارد و ارزان به سهولت در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی افزود: مهندسان ناظر باید بیش از این در راستای استفاده از مصالح استاندارد همکاری کنند و این در حالی است که در همه این مسایل مصوبه‌های خوبی داریم، اما در زمینه اجرا دچار مشکل هستیم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به مراکزی پروانه دهد که بتوانند تولیدات استاندارد داشته باشند، اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.

وی افزود: هرگونه اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدکننده باید براساس نشان استاندارد باشد، در حالی که در شرایط کنونی به راحتی تولیدکنندگان غیر استاندارد در حال تبلیغات وسیع و گسترده در رسانه‌ها هستند.

شفیعی تصریح کرد: سازمان استاندارد می‌تواند جلوی عرضه کالای غیر استاندارد را بگیرد و خط تولید آن را متوقف نماید، اما این موضوع در دستور کار این سازمان نیست و سعی می‌شود تا تولیدکنندگان را به سمت استاندارد هدایت کنیم.

وی همچنین گفت: دستگاه قضایی تا پیش از این نسبت به عدم رعایت قوانین حساسیت بالایی نداشت و احکام پیش پا افتاده‌ای صادر می‌کرد، اما به تازگی احکام خوبی صادر می‌شود که امیدواریم با این روال وضعیت رعایت استاندارد در استان بهتر شود.

انتهای پیام/63031/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول