اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پی کشته شدن ۲۱ سرباز ارتش افغانستان صورت گرفت

تجمع اعتراض‌آمیز مردم افغانستان نسبت به اقدامات خصمانه طالبان+تصاویر

شماری از شهروندان، فعالان مدنی و روزنامه‎نگاران افغانستان در سوگ ۲۱ نفر از سربازان ارتش، در تجمعی اعتراضی با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

تجمع اعتراض‌آمیز مردم افغانستان نسبت به اقدامات خصمانه طالبان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، به دنبال کشته شدن 21 سرباز ارتش افغانستان در ولایت کنر، شمار زیادی از شهروندان کابل، فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران افغانستان با برافروختن شمع در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع این کشور، ضمن ابراز انزجار شدید از طالبان، حمایت خود از ارتش افغانستان را اعلام و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

شرکت‎کنندگان در این تجمع اعتراضی، شعارهای «مرگ بر دشمنان افغانستان» و «زنده باد ارتش افغانستان» را سردادند.

این سهم من از سوگی است که طالبان نصیب مردم افغانستان کرده است

یکی از زنانی که پسرعموی وی به نام «امیر حسین» در جمع سربازان کشته‎شده در کنر بوده است، به خبرگزاری فارس در کابل، گفت: درد آور است که طالبان کشته‎شده‎های خود را شهید می‎نامند و برای حملات وحشیانه خود توجیه دینی می‎تراشند.

وی افزود: من با کمال افتخار پسرعموی خود را می‎توانم شهید خطاب کنم؛ زیرا او برای حفظ امنیت و آرامش مردم این سرزمین لباس نظامی به تن می‎کرد و در نهایت در این راه جان خود را از دست داد.

مریم تأکید کرد: شهید شدن پسرعموی وی سهم او از مصیبتی است که طالبان بیگانه با انسانیت و بی‎بهره از مروت انسانی نصیب شهروندان این سرزمین کرده است.

او افزود: که پسرعمویش تنها کسی نیست که از حملات وحشیانه طالبان آسیب دیده است، بلکه از اثر حملات طالبان صدها زن این سرزمین بیوه، هزاران فرزند این وطن یتیم و هزاران پدر و مادر این مرز و بوم، بی‎کس و داغ دیده شده‎اند.

ارتش افغانستان پاسدار حیثیت مردم این سرزمین 

«محمد نسیم» یکی از شرکت‎کنندگان این تجمع به خبرگزاری فارس گفت: به هر میزانی که طالبان به شدت این گونه حملات خود بیفزایند، میزان حمایت مردمی از ارتش افغانستان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: مردم افغانستان ارتش این کشور را پاسدار حریم حریت و حصار حیثیت خود و طالبان را قاتلان کودکان و شهروندان بی‎گناه این سرزمین می‎دانند.

وی افزود: روزی نبوده است که کشتار طالبان، خانواده‎ای را مصیبت‎ زده و فرزندی را یتیم نکرده باشد.

وی بغض‌آلود گفت که خود را در غم و درد خانواده‎هایی شریک می‎داند که سرپرست و نان‎آورخود را در اثر حملات وحشیانه طالبان از دست داده‎اند.

سرباز آزاده، ایستاده باش ایستاده

این در حالی است که امروز گردهمایی‎های اعلام حمایت از ارتش افغانستان و ابراز انزجار از طالبان در نقاط مختلف کابل برگزار شده است.

از جمله این گردهمایی‎ها می‎توان به گردهمایی «پارک شهرنو» کابل اشاره کرد که به حمایت از ارتش افغانستان، از سوی فعالان مدنی این کشور با شعار«برادران ناراضی، نه شهید است نه غازی» راه‎اندازی شده است.

در گردهمایی مشابهی در کنار در ورودی «پارلمان افغانستان» شماری از شهروندان افغانستان شعار«سربازان آزاده، ایستاده باش ایستاده» را سردادند و اعلام کردند که سنگر سربازان ارتش کشته ‎شده در کنر را خالی نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول