اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان:

کشته شدن سربازان افغان در کنر رابطه‌ای با زندانیان آزاد شده از بگرام ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان با اشاره به کشته شدن 21 سرباز ارتش ملی این کشور در ولایت کنر در شرق افغانستان اظهار داشت که این رخ داد رابطه‌ای با زندانیان آزاد شده از زندان بگرام ندارد.

کشته شدن سربازان افغان در کنر رابطه‌ای با زندانیان آزاد شده از بگرام ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «احمد شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز (دوشنبه) با محکومیت حمله طالبان به سربازان ارتش ملی این کشور، گفت که رویدادی که منجر به جان باختن 21 نفر از سربازان ارتش ملی افغانستان شد، ارتباطی با آزادی زندانیان بگرام ندارد و شایعات در این زمینه نادرست است.

وی افزود: 65 زندانی که چندی پیش از سوی دادستانی کل افغانستان بی‎گناه شناخته شده بودند، در حمله روز گذشته طالبان به پاسگاه ارتش دست ندارند.

به گفته مستغنی، پرونده‎های زندانیان بگرام بر اساس قوانین نافذه افغانستان بصورت دقیق بررسی و رسیدگی شده است.

آیا پاکستان انتقام کشته شدن 23 پلیس خود را گرفته است؟

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در ادامه اظهار داشت که هنوز معلوم نیست که پاکستان در کشته شدن 21 سرباز در ولایت کنر دست داشته باشد، در نتیجه پیش از وقت است که گفته شود این کشور در حمله روز گذشته با سربازان ارتش ملی افغانستان دست دارد.

وی اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی پاکستان مبنی بر کشته شدن  23 نظامی این کشور در داخل خاک افغانستان را بی‎اساس دانست و تصریح کرد که پاکستان در اینباره مدرکی ندارد همچنین مطمئن نیست که 23 نظامی این کشور در خاک افغانستان کشته شده‎ باشند.

به گفته مستغنی، «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی پاکستان در حاشیه نشست شورای وزیران کشورهای عضو «سارک» به وزیر خارجه افغانستان گفته است که یک کلیپ وئدیویی نشان می‎دهد که 23 نظامی پاکستانی در خاک افغانستان کشته شده‎اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان تصریح کرد که پاکستان متعهد شده است که مدارکی را در اختیار وزارت خارجه این کشور قرار می‌دهد، اما تاکنون به دولت افغانستان هیچ سندی تحویل نداده‌اند.

دولت افغانستان از گفت‎و‎گوهای صلح با طالبان حمایت می‎کند

مستغنی در ادامه گفت که افغانستان از گفت‎وگوی صلح با طالبان بویژه نشست شورای عالی صلح و رهبران طالبان که در «دبی» برگزار شده بود، حمایت می‎کند.

وی تصریح کرد که مخالفان روند صلح افغانستان از سازمان‎های اطلاعاتی کشورهای بیگانه تقویت می‎شوند و آن‎ها تلاش‌ها برای صلح در افغانستان را سد می‌کنند.

این در حالی است که چهار عضو شورای عالی صلح در آخرین اقدامات این شورا با تعدادی از رهبران طالبان در دبی وارد گفت‎وگوهای صلح شدند.

شورای عالی صلح افغانستان نیز روز گذشته با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که این شورا با طالبان به توافقات ابتدایی دست پیدا کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، قرار است گفت‎وگوهای صلح بین شورای عالی صلح افغانستان و طالبان این بار در داخل افغانستان نیز برگزار شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول