اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ملایر:

3 میلیارد تومان زکات در ملایر جمع‌آوری شده است

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر تعداد عاملان زکات در شهرستان ملایر را 190 نفر عنوان کرد و گفت: در سال جاری 3 میلیارد تومان زکات در شهرستان جمع‌آوری شده است.

3 میلیارد تومان زکات در ملایر جمع‌آوری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر علی کولیوند پیش از ظهر امروز در شورای زکات شهرستان ملایر اظهار داشت: شهرستان ملایر طی سه سال اخیر توانسته رتبه برتر استان را در امر زکات داشته باشد.

وی تعداد پرداخت کنندگان زکات را در شهرستان هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 20 روحانی کار ترویج و انجام امورات پرداخت در روستاهای شهرستان را بر عهده دارند.

مدیر کمیته امداد ملایر تعداد عاملان زکات در شهرستان ملایر را 190 نفر عنوان کرد و گفت: در سال جاری در 100 روستا زکات جمع آوری شده است.

وی تعداد پروژه‌های زکات را 85 مورد برشمرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها شامل ساخت مسجد و حسینیه و جدول گذاری بوده است.

کولیوند مبلغ جمع آوری شده زکات مستحبی را 17 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: 13 میلیون تومان نیز زکات سهم پروژه بوده است.

وی مبلغ جمع آوری شده کل زکات شهرستان را در سال جاری 30 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد ملایر با اشاره به برنامه‌های ستاد زکات یادآور شد: در زمینه آگاه‌سازی مردم و جمع آوری زکات 4 هزار پیامک به روحانیون، کشاورزان و ... ارسال شده است.

وی به برگزاری همایش زکات در شهرستان در سال جاری اشاره و تصریح کرد: پنج جلسه نیز در این زمینه با دهیاران در روستاها برگزار شده است.

کولیوند افتتاح هفت پروژه از محل جمع آوری زکات، تجلیل از پرداخت‌کنندگان زکات در نماز جمعه و... را نیز از دیگر برنامه‌های ستاد زکات ملایر در سال جاری برشمرد.

امام جمعه شهر ازندریان نیز زکات را مال فقرا برشمرد و گفت: هرچند پروژه‌ها و ساخت مساجد و حسینه‌ها، کارهای عمومی است اما در مسیر زکات نیست مگر اینکه فقیری نباشد و در این صورت در آن مسیر هدایت می‌شود.

حجت‌الاسلام علی امیدی خواستار فرهنگ‌سازی در این زمینه با تشویق روحانیت و ائمه جماعات در روستاها و بین کشاورزان شد.

در این جلسه توزیع جزوه زکات در بین روستاییان و نامگذاری یکی از میادین یا خیابان‌ها به نام زکات تصویب شد.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول