اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

پرداخت زکات در شهرستان نیر‌ 9 درصد افزایش یافت‌/جمع‌آوری یک میلیارد و 830 میلیون ریال زکات

امام جمعه شهرستان نیر گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان نیر بیش از 9 درصد افزایش یافته که این نمودی از استقبال خود اهالی و روستاییان برای پرداخت زکات و انجام این فریضه الهی است.

پرداخت زکات در شهرستان نیر‌ 9 درصد افزایش یافت‌/جمع‌آوری یک میلیارد و 830 میلیون ریال زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در همایش زکات در شهرستان نیر اظهار داشت: با تلاش و کوششی که عاملان زکات و مروجان این حوزه داشتند پرداخت زکات در مناطق روستایی و کشاورز خیز منطقه با استقبال خوبی روبه‌رو شده به طوری که همه زارعان تلاش می‌کنند تا این فریضه الهی را به شکل مناسب و مطلوب به جا آورند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات می‌تواند یکی از زمینه‌ها و بسترهای خوب رفع فقر، سالم‌سازی روابط اقتصادی و جلوگیری از انباشت ثروت زیاد در جامعه باشد، تصریح کرد: زکات به عنوان یکی از احکام الهی که ارتباط تنگاتنگی با مسائل اقتصادی دارد، می‌تواند یک عامل تقویتی برای حوزه اقتصادی و رفع مشکلات و نگرانی‌های ناشی از فقر باشد تا بتوانیم با رفع این نگرانی زمینه یک همدلی و حرکت تفاهم‌آمیز را در جامعه فراهم کنیم.

مقدسی مجموع زکات جمع‌آوری شده از روستاهای نیر را در سال ‌جاری بیش از یک میلیارد و 830 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این پرداختی بیشتر به صورت اختیاری و برای ادای فریضه واجب زکات با اقبال و شایستگی حضور روستاییان انجام شده و در این زمینه ضرورت دارد از روحانیان روستا، مبلغان و مروجانی که در این زمینه فعالیت داشتند، قدردانی کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در حمایت از این حرکت مناسب دولت نیز مبالغ تشویقی را برای عمران و آبادانی روستاها در نظر می‌گیرد که سهم این رقم تشویقی بیش از 356 میلیون ریال بوده که صرف کارهای عمرانی، پروژه‌های عام‌المنفعه نظیر راه‌سازی، احداث غسالخانه، عمران و آبادانی روستاها و پروژه‌های عظیم مسکن مددجویان شده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این زکات به فقرا اختصاص یافته تا افراد نیازمند بتوانند مایحتاج ضروری و نیازهای معیشتی خود را تأمین کرده تا در این زمینه بتوان حرکت‌های مثبت و سازنده را به انجام رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نیر با اشاره به فلسفه زکات و ضرورت احیای آن در جامعه بیان کرد: در قرآن کریم بارها انجام فریضه زکات در کنار نماز ذکر شده به طوری که ضامن قبولی عبادت و نماز واجب پرداخت زکات و خمس اعلام شده که می‌تواند به سالم‌سازی فضای جامعه در بخش‌های مختلف کمک کرده و بیش از هر زمان دیگر اسباب حرکت‌های تحولی را فراهم آورد.

انتهای پیام/62006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول