اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سلامت زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تشکیل شورای سلامت در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس شورای سلامت زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل شورای سلامت در زندان‌های این استان خبر داد.

تشکیل شورای سلامت در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به اهمیت سلامت در زندان‌های استان اظهار کرد: برای نخستین‌بار در استان شورای سلامت زندان‌ها تشکیل شد.

رئیس شورای سلامت زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت بر سلامت زندان‌ها به دلیل وجود افراد مختلف در این زندان‌ها لازم و ضروری است.

دهراب‌پور ادامه داد: برای نخستین‌بار در استان طبق تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل زندان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شورای سلامت زندان‌ها تشکیل شد.

وی عنوان کرد: درصد زیادی از افراد زندانی معتاد به مواد مخدر بوده و ارتباط این افراد با دیگر زندانی‌ها، سلامت افراد سالم را به خطر می‌اندازد.

دهراب‌پور افزود: این ارتباط به عنوان یکی از فاکتور‌های خطر جهت شیوع بیماری‌های خطرناک دیگر قلمداد می‌شود.

رئیس شورای سلامت زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خطر حضور این افراد با بیماری‌های متفاوت در کنار دیگر زندانی‌ها می‌طلبد، بهداشت و درمان زندانی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار شود.

دهراب‌پور گفت: افرادی که در زندان‌ها هستند قشری از جامعه بوده که برای ارتقای سطح سلامت جامعه به خصوص خانواده‌های آن‌ها انتظار می‌رود که با تشکیل این شورا کمبود‌ه و نقایص در مسیر سلامت در زندان‌های و بعد از حضور در جامعه را تا حدی برطرف شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر در زندان بر سلامت زندانی‌ها نظارت کامل شود برای ورود مجدد به جامعه دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت.

دهراب‌پور افزود: افراد زندانی‌ خود می‌توانند با همکاری با مسئولان مربوطه بیماری خود را بیان کنند و مسئولان در زندان با آگاهی از این موضوع از خطری که دیگر زندانی‌ها را تهدید می‌کند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول