اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از روستای «گزان خواس» عنوان شد

ترمیم شبکه آبرسانی روستای «گزان خواس»‌ ریگان

فرماندار ریگان گفت: شبکه آبرسانی روستای «گزان خواس»‌ ترمیم و جایگزین می‌شود.

ترمیم شبکه آبرسانی روستای «گزان خواس»‌ ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، مجید اعتمادی صبح امروز از روستای «گزان خواس»‌ بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این منطقه قرار گرفت.

اهالی روستای «گزان خواس» در این بازدید مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان ادارات شهرستان برای رفع آنها قول مساعد دادند‌.

یکی از مشکلاتی که در این روستا وجود دارد، شبکه فرسود آبرسانی است که با توجه به قدمت‌ و گسترش روستا، آب آشامیدنی در این روستا به سختی تامین می‌شود‌.

آب آشامیدنی این روستا شور است و مصرف آن بیماری‌هایی را در پی دارد و اهالی روستا از آب موتور‌پمپ‌های کشاورزی استفاده می‌کنند.

فرماندار ریگان در این رابطه گفت: هرچه سریعتر با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما تمام‌ شبکه‌های آبرسانی روستا ترمیم و جایگزین شود.

اعتمادی خاطر ‌نشان کرد: برای رفع شوری آب شش روستا یک چاه جدید جایگزین ‌و اهالی این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

مجید اعتمادی اظهار داشت: به برکت نظام ‌جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی در روستاهای شهرستان ریگان صورت گرفته است که ما اکنون شاهد زدوده شدن غبار محرومیت از چهره این روستا‌ها هستیم.

وی گفت:‌ «گزان خواس» یکی از روستاهای تاریخی شهرستان ریگان است و تنها اثر تاریخی ثبت شده در این روستا قرار دارد‌.

اعتمادی با اشاره به مقبره شاه خورشید مربوط به دختر بهمن‌بن‌اسفندیار در این روستا، ابراز داشت: این بنای تاریخی نیاز به نگهداری و مرمت دارد‌.

فرماندار ریگان تصریح کرد: در شهرستان ریگان 50 اثر تاریخی وجود دارد که تنها یک اثر به ثبت رسیده است.

اعتمادی بیان داشت: ریگان تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور بود که بناهای تاریخی این شهرستان شاهد این مدعا است‌.

وی اذعان داشت: بلند‌ترین ارگ تاریخی شرق استان بعد از ارگ بم در روستای گزان خواس قرار دارد که به دلیل شرایط آب و هوایی و عدم توجه به این اثر تاریخی، به تلی از خاک تبدیل شده است.

اعتمادی خاطر نشان کرد: برای مرمت و نگهداری تنها اثر تاریخی شهرستان ریگان 100 میلیون ریال اختصاص یافت که قسمتی از آن مرمت شد، اما با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان این بناهای تاریخی به اعتبار بیشتری  نیاز دارند.

به گزارش فارس، روستای تاریخی «گزان خواس» در هفت کیلومتری از مرکز شهرستان ریگان قرار دارد.

انتهای پیام/80014/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول