اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو:

بیش از 700 پروژه نیمه‌تمام در حوزه آبرسانی کشور وجود دارد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به محدودیت اعتبارات و منابع مالی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی در کشور، گفت: هم‌اکنون بیش از 700 پروژه نیمه‌تمام در این بخش در کشور وجود دارد.

بیش از 700 پروژه نیمه‌تمام در حوزه آبرسانی کشور وجود دارد

رحیم میدانی در حاشیه نشست انسجام‌بخشی آب و آبفای استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان اینکه 57 درصد از نیازهای آب استان قزوین از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، اظهار داشت: منابع آب‌های زیرزمینی بیش از 50 درصد از نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی افزود: در استان قزوین نیز با برداشت 1.8 میلیارد متر مکعب در سال اهمیت حفاظت از منابع زیرزمینی را دو چندان کرده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به پیش‌بینی 600 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای کشور بیان کرد: استفاده از توان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش و خرید تضمیمی آب و تعادل بخشی منابع آبی از دیگر طرح‌هایی است که برای استفاده بهینه از منابع آبی کشور پیش‌بینی شده است.

میدانی به محدودیت اعتبارات و منابع مالی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی در کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 700 پروژه نیمه‌تمام در این بخش در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن اعتباری افزون بر 40 هزار میلیارد تومان نیاز است که با برنامه‌ریزی لازم و بر اساس اولویت‌بندی طی سال‌های آینده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای استفاده بهینه از منابع آبی عنوان کرد: هم‌اکنون سالانه 11 میلیارد متر مکعب اضافه برداشت آب از 200 هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور صورت می‌گیرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: راندمان آبیاری در بخش کشاورزی 35 تا 40 درصد است که باید با پیش‌بینی برنامه‌های لازم این مسائل ساماندهی شود.

میدانی ابراز کرد: مشکلات مالی کشور در بخش آب فشاری است که به خاطر تحریم‌های ظالمانه بر ما تحمیل شده، ولی مانع از آن نمی‌شود که ما در برنامه‌ریزی‌های بخش آب این منابع حیاتی را در نظر نگیریم.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به وضعیت فعلی بخش آب در استان باید با تعامل بیشتر و با در نظر گرفتن دیدگاه‌های کارشناسی و آینده‌نگری با نظرات حاکمیتی و واقع‌بینی به حل مسائل پرداخته و با کمترین تنش و آسیب منابع آبی را برای این استان در نظر بگیریم.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول