اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/51

سخنگوی والی«بلخ»: حضور مردم در رقابت‌های انتخاباتی پررنگ تر از گذشته است

سخنگوی والی بلخ با اشاره به چگونگی روند رقابت‌های انتخاباتی در آن ولایت اظهار داشت: حضور مردم گسترده‌تر از دوره‌های پیشین است.

سخنگوی والی«بلخ»: حضور مردم در رقابت‌های انتخاباتی پررنگ تر از گذشته است

«منیر فرهاد» سخنگوی والی ولایت بلخ در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که استقبال مردم از مبارزات انتخاباتی نسبت به انتخابات دور گذشته این کشور، گسترده‎تر است.

فرهاد افزود: شهروندان ولایت بلخ به اهمیت مبارزات انتخاباتی پی برده و برای آن اهمیت فراوانی قائل هستند.

وی در ادامه گفت: شهروندان این ولایت تلاش دارند تا با تیم‎های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همکاری کرده و برای معرفی آنان به دیگر مردم این ولایت تلاش کنند.

این مقام ولایت بلخ همچنین تأکید کرد که اعتماد و استقبال شهروندان این ولایت بیشتر از پیش‌بینی‎ها است.

سخنگوی والی بلخ در ادامه سخنان خود اظهار داشت که شهروندان این ولایت علاقه زیادی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی دارند و به همین دلیل آنان صف‌‎های طولانی برای اخذ کارت رأی‎دهی تشکیل داده بودند.

به گفته وی، شهروندان این ولایت حتی برای 3 روز در صف اخذ کارت رأی‎دهی ایستاده و می‎خواهند که کارت رأی‎دهی بگیرند.

ناامنی در 2 منطقه بلخ محسوس است

فرهاد در ادامه به وضعیت امنیتی این ولایت اشاره کرد و گفت: تنها در 2 منطقه این ولایت ناامنی محسوس است که آن هم زیاد جای نگرانی ندارد.

وی افزود: ولایت بلخ از جمله ولایات امن افغانستان به شمار می‎رود که در آن فعالیت تروریست‌ها و مخالفان مسلح دولت بسیار به ندرت دیده می‎شود.

سخنگوی والی بلخ در ادامه تأکید کرد: در 2 منطقه که ناامنی محسوس است برنامه‎های درست و کاملی امنیتی توسط فرماندهی این ولایت در نظر گرفته شده و قرار است این ناامنی‎ها نیز از بین برده شود.

وی تصریح کرد که این ناامنی‎ها نمی‎تواند چالشی برای برگزار شدن انتخابات و یا مبارزات انتخاباتی در این ولایت به شمار رود، زیرا در این مناطق نه ناامنی زیاد است و نه هراس مردم از این ناامنی‎ها.

فرهاد به وضعیت کلی امنیت در ولایت بلخ اشاره کرد و گفت: این ولایت آماده برگزاری انتخابات و مبارزات انتخاباتی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی است و هیچ گونه ترسی از این ناحیه وجود ندارد.

سرمای هوا بر روند مبارزات انتخاباتی در بلخ تأثیر گذاشت

سخنگوی والی بلخ در ادامه به سرمای هوا در برخی از مناطق ولایت بلخ اشاره کرد و گفت: سرمای هوا در برخی از مناطق این ولایت برای تیم‌ها انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مشکل‌آفرین شد.

وی تصریح کرد: سرمای هوا بیشتر در اوایل مبارزات انتخاباتی در چند منطقه دوردست این ولایت وجود داشت که هم‎اکنون سرمای هوا از بین رفته و مبارزات انتخاباتی آغاز شده است.

سخنگوی والی بلخ در ادامه گفت: سرمای هوا به هیچ صورت نمی‎تواند در روند برگزاری انتخابات در این ولایت مشکل‌آفرین شود، زیرا تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وضعیت جوی بهتر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که شهروندان ولایت بلخ تاکنون هیچ‎گونه مشکلی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی نداشته و مقامات این ولایت از وقوع هر نوع مشکل در برابر شرکت مردم در انتخابات جلوگیری می‎کنند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در تاریخ 16 فروردین در این کشور برگزار شود.

به اعتقاد کارشناسان سرمای هوا، ناامنی در برخی از مناطق این کشور و مداخله کشورهای غربی از بزرگترین چالش‌های فرا روی انتخابات این کشور برشمرده می‎شوند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول