اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخاری دیگر برای اردبیل

برترین حافظ قرآن از اردبیل انتخاب شد

سی و ششمین دوره مسابقه کشوری قرآن کریم برترین‌های خود را شناخت که قاری اردبیلی در جایگاه اول مسابقات حفظ کل قرآن کریم قرار گرفت.

برترین حافظ قرآن از اردبیل انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در تشریح موفقیت‌های اخیر قاریان قرآن در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در سی و ششمین مسابقات قرآن که در استان فارس برگزار شد بهزاد هژبری از اردبیل توانست برترین حافظ کل قرآن کریم کشور شناخته شود که کسب این موفقیت برای استان اردبیل یک افتخار حقیقی و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده عنوان کرد: در کنار این موفقیت بهنام رحمانی دیگر جوان برومند اردبیلی توانست در رشته قرائت در جایگاه پنجم کشور قرار گیرد تا موفقیتی دیگر برای استان اردبیل رقم بخورد.

این مسئول با بیان اینکه تجلیل و تکریم از این نخبگان و قاریان قرآنی خود به ترویج و ارزش‌گذاری بیشتر به این حوزه کمک می‌کند، افزود: ما امیدواریم در سایه قرآن و عمل به آموزه‌های ارزشی آن بتوانیم جامعه خود را از هر پلیدی و زشتی نجات داده و به سمت یک همگرایی و همدلی بیشتر سوق دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با انتقاد از پایین بودن اعتبارات حوزه قرآنی و برخی بی‌توجهی‌ها به این حوزه ادامه داد: مظلومیتی که امروز در این عرصه مشاهده می‌شود مظلومیتی نگران‌کننده است چرا که ما هر چه از قرآن و فرهنگ ارزشی فاصله بگیریم جامعه خود را از هم پاشیده و اثرات نامناسب آن را مشاهده خواهیم کرد.

ستوده از مجلس و دولت خواست تا به بودجه قرآنی توجه و اهتمام جدی داشته باشند و خطری که امروز بیخ گوش ماست و نسل آینده ما را تهدید می‌کند به خوبی حس کنند و سعی داشته باشند در حوزه قرآن‌باوری و قرآن دانی قدم‌های جدی و اساسی برداشته شود.

وی با انتقاد از تشکیل نشدن شورای عالی قرآن که دبیری آن را فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده دارد، تصریح کرد: تشکیل شورای عالی قرآن می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف و آسیب کمک کرده و بیش از گذشته به تقویت توانمندی‌ها در این حوزه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از درخشش قاریان ممتاز این استان در مسابقات کشوری و تجلیل از پیشکسوت این حوزه حاج علی طالعی که بیش از سه دهه در آموزش و مفاهیم قرآن و تفسیر این کتاب الهی و نهج‌البلاغه فعالیت داشته است، یادآور شد: وجود این شخصیت‌های ارزشی و معنوی می‌تواند جامعه اسلامی ما را بیش از گذشته به سمت معنویات سوق دهد.

انتهای پیام/62001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول