اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اعلام کرد

ایجاد 24 هزار فرصت شغلی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد 24 هزار و 950 فرصت شغلی معادل 83 درصد اشتغال تعهد شده در این استان در سال‌جاری خبر داد.

ایجاد 24 هزار فرصت شغلی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: سهمیه استان در سال‌جاری ایجاد 30 هزار فرصت شغلی بود که تاکنون 23 هزار و 950 مورد برابر با 83 درصد آن تحقق یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از تدوین سند توسعه اشتغال استان به عنوان نقشه راهی برای ریشه‌کنی معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: این سند بعد از پیروزی انقلاب نخستین و مهم‌ترین سند در کشور به شمار می‌رود که در آن بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع‌دستی و گردشگری، علوم پزشکی و سلامت و راه و شهرسازی لحاظ و وظایف هر کدام مشخص شده است.

به گفته وی، این سند 5 ساله و همسو و همراه با برنامه 5 ساله توسعه پنجم است و نقش مهمی در رفع معضل بیکاری در استان خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه با بیان اینکه 65 درصد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده سال‌جاری در استان مربوط به آقایان است، تصریح کرد: 35 درصد مربوط به خانم‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سنندج با 4 هزار و 620 فرصت شغلی، سقز با 3 هزار و 883 فرصت شغلی بیشترین و سروآباد با 710 فرصت شغلی کمترین میزان تحقق اشتغال تعهد شده را در سال‌جاری به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه 4 هزار و 188 فرصت شغلی ایجاد شده مربوط به کمیته امداد حضرت امام خمینی استان است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با 386 فرصت شغلی، با شرکت آب منطقه‌ای با 131 فرصت شغلی و اداره آب و فاضلاب شهری با 33 درصد نسبت به میزان تعهدشان بیشترین فرصت شغلی را در میان دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد کرده‌اند.

باغبانیان تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی 31 هزار میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده و تاکنون یک‌هزار و 508 طرح به بانک‌ها تحویل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر 7 هزار و 65 میلیون ریال در قالب 186 طرح به متقاضیان طرح‌های مشاغل خانگی پرداخت شده است.

انتهای پیام/79018/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول