اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد خبر داد

ایجاد بیش از 200 هزار شغل توسط کمیته امداد تا پایان امسال

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گفت: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات سال‌جاری امداد جذب شده و با استفاده از این منابع و منابع صندوق امداد بیش از 200 هزار شغل تا پایان امسال در کشور ایجاد خواهد شد.

ایجاد بیش از 200 هزار شغل توسط کمیته امداد تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سید محمدعلی هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسجد محور محله است و تمام کارهای خیر مردم در مساجد صورت می‌گیرد و حرکت نیکوکاری در امداد از پایگاه مردمی (مسجد) شروع شده و مرکزیت شبکه‌های نیکوکاری در مساجد محلات شکل می‌گیرد.

وی افزود: بیش از 400 مرکز نیکوکاری تاکنون در کشور با محوریت مسجد تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به زلزله فروردین ماه سال‌جاری در شهرستان دشتی که موجب خساراتی به مردم شد تعدادی از مساجد نیز دچار خساراتی شدند لذا کمک کردیم تا تعدادی از مساجد در این مناطق  بازسازی شوند که خوشبختانه توسط کمیته امداد چهار مسجد در مناطق زلزله‌زده بازسازی شده است و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کشور یک‌میلیون و 900 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر از خدمات کمیته امداد به صورت دائم بهره‌مند هستند و 600 هزار نفر نیز به صورت تک خدمتی به آنها خدمت‌دهی می‌کنیم.

وی افزود: سالانه 2 تا 2 میلیون و 500 هزار نفر از افراد نیازمند که دچار مشکل می‌شوند با مراجعه به کمیته‌های امداد در کشور قسمتی از مشکلات آنها برطرف می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: مهم‌ترین بحثی که در کمیته امداد مطرح است توانمند‌سازی خانواده است و اشتغالزایی به عنوان مهم‌ترین بحث در حوزه توانمندی است و یکی از تعهدات کمیته امداد در سال‌جاری ایجاد 300 هزار شغل در کشور است که به علت محدودیت‌های مالی همه این کار تحقق پیدا نکرده است که امیدواریم تا پایان سال 92 با تخصیص اعتبارات لازم این کار صورت گیرد.

وی افزود: اعتبارات کمیته امداد در سال 1392 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ هزار میلیارد تومان آن جذب شده است که با استفاده از این منابع و منابع صندوق امداد بیش از 200 هزار شغل تا پایان سال‌جاری در کشور ایجاد خواهد شد.

هاشمی بیان داشت: با ایجاد شغل سالانه تعدادی از افراد تحت پوشش امداد باید از گردونه حمایت‌های دائم امداد خارج شوند و راهبردی که برای امسال پیش‌بینی کرده بودیم در سال‌جاری بیش از 120 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در کشور خودکفا شدند.

وی یادآور شد: سالانه بین هزار تا یک‌هزار و 500 واحد مسکونی از محل کمک‌های خیرین احداث و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

هاشمی تصریح کرد: زیربنای حوزه اشتغال ما این است که خانواده سالم باشد و ما خانواده را به عنوان مهم‌ترین مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی قرار داده‌ایم و قبل از اینکه تسهیلاتی در اختیار مددجویان قرار دهیم کار مشاوره‌ای را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/66001/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول