اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15و 16 اسفند

گروه موسیقی تبری در مازندران به استقبال نوروز می‌رود

گروه تبری، برادران و خواهران محمدی 15 و 16 اسفندماه در سینما سپهر ساری، با عنوان جشنواره موسیقی فولکلور مازندران به پیشواز نوروز می‌رود.

گروه موسیقی تبری در مازندران به استقبال نوروز می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلال محمدی سرپرست گروه موسیقی تبری صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: این برنامه با عنوان جشنواره موسیقی فولکلور مازندران برای پیشواز نوروز اجرا می‌شود و استاد محمدرضا اسحاقی هم این گروه را همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه همه اقوام وقتی موسیقی اجرا می‌کنند از ابزار سنتی خود بهره می‌برند اما هنرمندان مازندرانی روی آسفالت و در خیابان هم اجرا می‌کنند، گفت: تصمیم گرفتیم از این به بعد، بدون طراحی صحنه دکور مازندرانی، کار اجرا نکنیم و بدون صنایع دستی استان، وارد کنسرت نشویم.

سرپرست گروه تبری خاطرنشان کرد:‌ می‌خواهیم دست استادان مازندران را بفشاریم که بیایند و با ما کار کنند.

استاد اسحاقی استاد آواز  نیز در حاشیه این نشست، اظهار داشت: 26 سال است که در جشنواره شرکت می‌کنم اما کسی از ما حمایت نکرده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره‌ها تبادل فرهنگی صورت نمی‌گیرد، گفت: به طور مثال از اینجا برای حضور در جشنواره به کرمانشاه می‌رویم  آن هم برای هفت دقیقه اجرای برنامه، صدا و سیما هم که کار سه دقیقه‌ای می‌خواهد و کار من هم منظومه‌خوانی است.

اسحاقی با اشاره به اینکه داستان‌ها و روایت‌ها موسیقی ما را ماندگار کرده است، افزود: در مازندران به فکر موسیقی نیستند و استان‌های دیگر در زمینه موسیقی فعال‌تر هستند.

وی با بیان اینکه من تنها کسی هستم که بیمه درمانی هم نشدم، ادامه داد: نخواستم ضعف نشان دهم که چرا بیمه نیستم چون عاشق کار خودم بودم.

اسحاقی با اشاره به اینکه 70 سال سن دارم اما پابه‌پای خواننده جوان گروه، می‌خوانم، تصریح کرد: اذیت می‌شوم و می‌ترسم نفسم یاری نکند اما برای اینکه جوانان تشویق شوند این کار را انجام می‌دهم.

این استاد موسیقی یادآور شد: موسیقی یک انقلاب است که باید منتقل شود و خواننده خود را تخلیه کند.

به گزارش فارس، جشنواره موسیقی فولکلور مازندران 15 و 16 اسفند در سینماسپهر ساری به اجرای برنامه می‌پردازد.

انتهای پیام/86007/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول