اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 30 بهمن تا دوم اسفندماه

کنسرت نمایشی دعای باران در یزد برگزار می‌شود

کارشناس فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: کنسرت نمایشی دعای باران از 30 بهمن ماه جاری تا دوم اسفندماه در یزد و در سالن سینما دانش‌آموز برگزار می‌شود.

کنسرت نمایشی دعای باران در یزد برگزار می‌شود

مهدی آرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اشعار این کنسرت نمایشی که شامل آوا و نما است را محمدرضا آخوندی بر اساس قصه‌ای بازآفرینی شده از فاطمه قانع سروده است که با آهنگ‌سازی وحید نبی‌زاده و کارگردانی حسین آخوندزاده به مرحله اجرا رسیده است.

وی عنوان کرد: این کنسرت نمایشی اثری کاملا متفاوت در عرصه موسیقی استان یزد محسوب می‌شود زیرا مخاطب در این اثر، موسیقی جذاب و متفاوت را توأم با حرکات نمایشی گیرا و متنوع، هم‌سان و هم‌گون با موسیقی و شعر تماشا خواهد کرد.

وی محدوده سنی مخاطبان این اثر را از هفت تا 70 سالگی عنوان و ابراز امیدواری کرد: در مدت کوتاه اجرای این اثر، شاهد استقبال خوب و متفاوت مردم یزد باشیم.

آرایی یادآور شد: نخستین اجرای این اثر، مهرماه امسال در حاشیه جشنواره بین‌المللی رضوی در شهر مشهد بود که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد .

وی عنوان کرد: آثار موسیقایی نمایشی و روایی شیخ صنعان، رستم و سهراب، لیلی و مجنون، موسی و شبان و اجرای موسیقی در کشورهای کویت، سوئد و هندوستان از جمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان یزد در زمینه موسیقی، ظرف چند سال گذشته بوده است.

به گزارش فارس، در این کنسرت نمایشی، فائزه سالاری به عنوان مدیر گروه، حمید ابراهیمی و مجتبی هراتی به عنوان خواننده و فاطمه قانع به عنوان نمایشنامه‌ نویس فعالیت می‌کنند.

نوازندگان این اثر نیز شامل هانی سلطانیان: ویلون، میلاد سلطان‌زاده: پیانو، ارسلان مشروطه: تنبک، امین پورباقری: سه تار، عرفان کوچه باغی: سه تار، مهدی کربلایی اکرمی: دف و کوزه، هادی ابراهیمی: تار، پدرام زمانیه: بم تار، محدثه جاودانی، فرحناز احمد بیکی، مهدیه قانع، شمیم حسینی و آتنا باغشاهی: بازیگران، جابر نصیرالحسینی: طراح صحنه و لباس و وحید نبی‌زاده به عنوان آهنگ‌ساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه هستند.

بلیت این کنسرت در کتاب‌فروشی چشمک واقع در میدان آزادی، استودیو تخت جمشید واقع در خیابان فرخی، کتابفروشی کانون پرورش فکری واقع در جنب پارک هفتم تیر و مجتمع کانون پرورش فکری واقع در بلوار امیرکبیر عرضه می‌شود.

انتهای پیام/2464/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول