اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

شعارمحوری در برگزاری یادواره شهدا جایگاهی ندارد

امام جمعه باشت گفت: شعارمحوری در برگزاری یادواره شهدا جایگاهی ندارد.

شعارمحوری در برگزاری یادواره شهدا جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز یادواره 9 شهید منطقه پشت‌کوه و خان احمد باشت با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه باشت، جمعی از مسئولین شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا در محل مسجد صاحب‌الزمان(عج) آبکنار برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در این مراسم ضمن تقدیر از فرمانده سپاه شهرستان باشت، پاسداران و مسئولانی که چنین برنامه‌های پر از معنویت را تدارک دیده اند، اظهار کرد: یادواره شهدا مجالس و محافلی است برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره مقام والای شهدا بنابراین این مراسم‌ها باید به صورت مکرر و مرتب در سراسر شهرستان و به مناسبت‌های مختلف انجام شود.

امام جمعه باشت در بیان عظمت این یادواره‌ها افزود: این مراسم‌ها بیانگر عظمت شهدایی است که در جنگ هشت ساله کارهای بزرگی را انجام داده‌اند که تاکنون برخی از زوایای آن آشکار نشده است بنابراین برگزاری این مجالس یک اقدام شایسته برای تبیین اهداف و تفکر شهیدان اسلام است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مردم نباید منتظر اجرای چنین برنامه‌هایی توسط مسئولان و نهاد‌هایی چون سپاه باشند بلکه خود آن‌ها باید در برپایی این مجالس پیش‌قدم و پیش‌رو باشند و آن‌ها میزبان برگزاری یادواره‌ها شوند.

عبودی با تاکید بر این‌که یکی از بازتاب‌های این گونه برنامه‌ها آشنایی جوانان و نسل‌های بعد از جنگ با مردان بزرگ کشور خود است، تصریح کرد: آن‌ها با جان‌ فشانی‌ خود آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

این استاد حوزه با اشاره به این موضوع که برگزاری یادواره شهدا باید با تبیین آرمان‌های اسلامی و اهداف والای شهیدان برای نسل‌های جوان ما عجین شود، خاطرنشان کرد: سعی کنیم ادامه دهنده راه آنان باشیم و تنها یک مراسم و سخنرانی‌ شعار محور در دستور کار نباشد.

وی ایستادگی و استقامت مردان ولایت‌مدار و غیور ایران را در هشت سال دفاع مقدس که نشان بر رشادت آن‌ها بود لطف الهی و دین‌مداری سربازان گوش به فرمان امام راحل برشمرد و این موضوع را از مفاخر ملت دانست.

انتهای پیام/82017/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول