اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

آب سد سفیدرود به کمتر از نصف رسید

استاندار گیلان با بیان اینکه ورودی آب سد سفیدرود پاسخگوی نیازها نیست گفت: ظرفیت آب سد سفیدرود به کمتر از نصف رسیده است.

آب سد سفیدرود به کمتر از نصف رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندس به‌ویژه شهدای انرژی هسته‌ای ایران اظهار کرد: شهدای انرژی هسته‌ای آثار گران‌بهایی از خود به‌جا گذاشتند.

*اقتصاد مقاومتی به استانداران ابلاغ شد

وی مقام معظم رهبری را پشتوانه عظیم و استوار برای ادامه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری پس از اعلام حماسه اقتصادی ابلاغ شد و رئیس جمهور این سیاست‌ها را به معاون اول و تمام وزرا و استانداران ابلاغ کرده است.

نجفی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرای صحیح و عملیاتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آغاز راه حماسه اقتصادی است.

استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را استفاده از توان داخلی منهای تکیه‌گاه خارجی دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به‌راحتی می‌تواند در گیلان اجرایی شود.

وی گیلان را دارای نیروهای انسانی مستعد خواند و یادآور شد: منابع عظیم انرژی، برق، گاز، آب و مخابرات در استان وجود دارد و طرح‌ها را می‌توان در طبیعت مستعد اجرایی کرد.

نجفی اقتصاد مقاومتی را نظام اقتصادی فعال، روبه‌رشد و جهادی به منظور مقابله با ترفندهای اقتصادی دشمن توصیف کرد و گفت: کاهش آسیب‌پذیری و وابستگی کشور در شرایط فشار و تحریم از اهداف اجرای اقتصاد مقاومتی است.

*گیلان در ردیف نخست استان‌های بیکار کشور

استاندار گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به دنبال مقاوم‌سازی، آسیب‌زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود است، خاطرنشان کرد:گیلان به دلیل فرسودگی در ردیف نخست استان‌های بیکار کشور است.

وی به ایجاد همدلی و همیاری در بخش‌های مدیریتی گیلان اشاره کرد و افزود: بخش مدیریتی استان نیازمند بازبینی و بازشناسی است.

نجفی با تاکید براینکه اقتصاد گیلان باید پویا شود، اظهار کرد: گیلان جزو 10 استان کشور در اشتغالزایی می‌شود.

استاندار گیلان وجود دانشگاه‌ها را فرصت مناسبی در خدمت صنعت و کشاورزی دانست و تصریح کرد: در بخش کشاورزی غفلت شده و بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادیم.

وی به محصولات برنج، چای، زیتون، فندق و بادام‌زمینی اشاره کرد و گفت: فرصت‌های بسیاری در بخش ابریشم از بین رفته و پس از 13 سال تولید ابریشم به یک‌هشتم کاهش پیدا کرده است.

*صنعت گردشگری گیلان بسیار عقب‌مانده است

نجفی صنعت گردشگری گیلان را بسیار عقب‌مانده خواند و بیان کرد: در بخش خدمات و تجارت فرصت‌ها باید بازشناسی شود.

استاندار گیلان بندرها و منطقه آزاد انزلی را فرصت مناسبی برای توسعه استان عنوان کرد و یادآور شد: مدیران باید در خدمت کشاورزی گیلان باشند.

*رکود سنگین بخش بانکی در گیلان

وی بخش بانکی گیلان را دارای رکود سنگین دانست و تصریح کرد: اگر مدیران بانک‌ها با ما همراهی نکنند مشکلات را به طرف بانک‌ها هدایت می‌کنیم.

نجفی خواستار ارائه برنامه از طرف مدیران برای پویایی گیلان در سال 93 شد و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید فعال شود.

*آب سد سفیدرود به کمتر از نصف رسیده است

استاندار گیلان به خشکسالی در کشور اشاره کرد و افزود: فرصت بارش برف به دلیل استفاده مناسب نکردن در گیلان از دست رفته است.

وی با بیان اینکه ورودی آب سد سفیدرود پاسخگوی نیازها نیست، اظهار کرد: ظرفیت آب سد سفیدرود به کمتر از نصف رسیده است.

نجفی از تشکیل جلسه‌های هفتگی شورای آب در گیلان خبر داد و گفت: امسال باید کشت حداکثری داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر احیای آب‌بندان‌ها، بیان کرد: ترمیم آب‌بندان‌ها جزو وظایف اصلی فرمانداران است.

وی خواستار بازسازی ایستگاه‌های پمپ آب در گیلان شد و تصریح کرد: سردهنه رودخانه‌ها باید برای آبیاری شالیزارها بازسازی شود.

نجفی، لایروبی انهار را از موضوع‌های جدی در فصل کشت برای آبیاری شالیزاها عنوان کرد.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور از تلاش‌های محمد آقاجانزاده قدردانی به عمل آمد و حجت شعبانپور معاون امور عمرانی استاندار گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/84001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول