اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تأمین آب شالیزارها صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 1100 ایستگاه پمپ آب کشاورزی در گیلان

معاون امور عمرانی استاندار گیلان از راه‌اندازی یک ‌هزار و 140 ایستگاه پمپ آب کشاورزی به منظور تأمین آب شالیزارها در این استان خبر داد.

راه‌اندازی 1100 ایستگاه پمپ آب کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد آقاجانزاده امشب در جلسه شورای آب گیلان با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اظهار کرد: هماهنگ نبودن زمان شخم اراضی از مشکلات مصرف آب شالیزارها در فصل بهار است.

وی به وجود یک‌هزار و 140 ایستگاه پمپ آب کشاورزی در گیلان اشاره کرد و افزود: 900 ایستگاه پمپ آب در اختیار شرکت آب منطقه‌ای است.

آقاجانزاده با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی 180 ایستگاه پمپ آب در گیلان دارد، تصریح کرد: بخش مردمی 60 ایستگاه پمپ آب را مدیریت می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان به هزینه 300 میلیون تومانی ایستگاه‌های پمپ آب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سد سفیدرود از 238 هزار هکتار شالیزارهای گیلان تنها 175 هزار هکتار از اراضی را می‌تواند آبیاری کند.

وی با اشاره به لایروبی آب‌بندان‌ها در سال گذشته، خاطرنشان کرد: آب‌بندان‌ها ذخیره خوبی برای آب‌های سطحی هستند.

آقاجانزاده بر استفاده از روان‌آب‌های سطحی در شالیزارها تاکید کرد و یادآور شد: آب‌بندان‌ها در جلگه می‌توانند برای آبیاری شالیزارها به کشاورزان کمک کنند.

*مدیران از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در جلسه مذکور بر استفاده مدیران از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: کم‌آبی بخش کشاورزی باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

محسن نصرپور با اشاره به نقش ائمه جمعه برای اطلاع‌رسانی به مردم، تصریح کرد: دهیاران ظرفیت خوبی برای هماهنگی با کشاورزان هستند.

انتهای پیام/84001/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول