اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر:

نبود بودجه بخش درمانی نوشهر را زمین‌گیر کرده است‌

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: برخی مشکلات مالی محدودیت‌هایی را ایجاد کرد که موجب زمین‌گیر شدن بخش درمانی شده است.

نبود بودجه بخش درمانی نوشهر را زمین‌گیر کرده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سید رحیم سید پور بعداز ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بخش کجور افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما بخش کجور است و مشکلات و کمبودهایی که در بخش درمانی در منطقه کجور وجود دارد قابل پذیرش است.

سیدپور افزود: برخی مشکلات مالی محدودیت‌هایی را ایجاد کرد اما همه تلاش ما رفع مشکلات بهداشت و درمان در بخش کجور است.

وی بیان کرد: بخش درمان از اولویت‌های جهانی است ولی متاسفانه در بخش درمان در سال‌های گذشته اولویت ما بسیار پایین بود و با ضریب حمایتی پایین اولویت‌بندی شد و بودجه ملی نیز چندان به آن تخصیص نیافت و از این منظر بخش درمانی زمین‌گیر شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بخش کجور نیازمند یک بیمارستان با تجهیزات کامل است، اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی درمانی در منطقه کجور، انتقال مصدوم یا بیمار برای تکمیل درمان به شهرستان نوشهر به دلیل بعد مسافت چندان مقرون به صرفه نیست و از طرفی کوهستانی بودن مسیر و نیز وجود گردنه‌ها و پیچ و خم‌های جاده‌ای نیز سبب می‌شود تا خودروی حمل بیمار نتواند با سرعت مناسبی به مرکز درمانی شهرستان در زمان مناسب برسد و به همین جهت باید بخش کجور را به طور ویژه‌ای دید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود از نحوه پرداخت کارانه به پزشکان ابراز نگرانی کرد و گفت: دولت باید تغییر نگرش ایجاد کند و دستمزدهای ثابت برای پزشکان در نظر گرفته شود تا پزشک اطمینان خاطر داشته باشد که چه بیمار بیاید چه نیاید حقوق خود را دارد و دراین باره مکاتباتی با وزارت بهداشت انجام شد تا مناطقی مانند بخش کجور را مستثنی واقع شوند و این طرح در این مناطق اجرا شود.

وی درباره طرح درمانی برای ایام نوروز در بخش کجور اظهار داشت: در تامین نیروی انسانی تقسیم کار شد و با اولویت مرکزی شهر پول پزشک مستقر می‌شود اما در این باره در سال 93 پیگیری‌های جدی‌تری را انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: در بحث اورژانس 115 در حوزه شهرستان نوشهر به یک نیاز استانی برای ما تبدیل شده است که پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/86019/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول