اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد

توقف ساخت خانه معلم در خراسان جنوبی به دلیل کمبود اعتبار

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون سنگ بنای خانه معلم در استان گذاشته شده که به دلیل وضعیت بودجه‌ای امسال ساخت آن متوقف شده است.

توقف ساخت خانه معلم در خراسان جنوبی به دلیل کمبود اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر امروز موفقیتی در آموزش و پرورش استان به وجود آمده حاصل تلاش تمامی معلمان و فعالان این حوزه بوده است.

وی با بیان این‌که امروز جایگاه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در وزارت یک جایگاه معمول و متعارف نیست، تصریح کرد: در حال حاضر از نظرات تک به تک معاونان ما در آموزش و پرورش استان به عنوان نظریه‌پرداز در وزارتخانه استفاده می‌شود.

کسب رتبه دوم استان در علوم تجربی و ریاضی

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: معاونان ما در حوزه آموزش ابتدایی و متوسطه به عنوان وزنه‌های آموزش و پرورش هستند.

وردی با اشاره موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه تربیت‌بدنی، اذعان داشت: ما برای نخستین بار در تاریخ خراسان جنوبی المپیادی در استان برگزار کردیم که 3 هزار دانش‌آموز در آن شرکت کردند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در این برگزاری این المپیاد موفق به کسب رتبه نخست در بین پنج استان برگزارکننده این المپیاد شد.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب رتبه دوم استان در علوم تجربی و ریاضی کشور خبر داد و گفت: همچنین دانش‌آموزان رشته علوم انسانی استان در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه پنجم کشوری شده‌اند.

وردی یادآور شد: دانش‌آموزان پایه سوم خراسان جنوبی نیز رتبه دوم کشور را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه آموزش و پرورش استان در سال 86، متذکر شد: با این وجود آموزش و پرورش در همین سال 151 میلیون تومان اعتبار را به پژوهش اختصاص داد که در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه بود.

کسب شش رتبه کشوری مسابقات قرآنی توسط خراسان جنوبی

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی کسب شش رتبه کشوری در مسابقات قرآنی را از جمله موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه پرورشی عنوان کرد.

وردی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بیان داشت: هم‌اکنون سنگ بنای خانه معلم و فونداسیون یک استخر در استان ریخته شده است که به دلیل وضعیت بودجه‌ای امسال ساخت آن متوقف شده است. 

وی با بیان این‌که امروز کشور بیش از هر چیز نیاز به وحدت دارد، تصریح کرد: همه ما برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می‌کنیم بنابراین برای تعالی این نظام باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: باید همانطور که آموزش و پرورش در سیستم تعریف شده جایگاه اول را دارد این مهم در عمل به بهترین صورت عملیاتی شود و به طور حتم معلمان و دانش‌آموزان شایسته‌تر هستند از این موقعیت و منزلتی که اکنون دارند.

آموزش و پرورش تنها کتاب نیست

وردی با اشاره به این‌که در حال حاضر یک مدیر در جامعه 50 درصد وقتش را مسائل حاشیه‌ای پر می‌کند، اذعان داشت: باید همه ما مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم و با یکدیگر همکاری و تلاش داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ما معتقدیم که آموزش و پرورش تنها کتاب نیست، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر تعامل خوبی با دستگاه‌های دیگر از جمله بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد برقرار کرده است.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول