اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

گردشگری از شاخص‌های مهم چشم‌انداز قزوین است

شهردار قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های که برای چشم‌انداز قزوین به تصویب رسیده، گردشگری است.

گردشگری از شاخص‌های مهم چشم‌انداز قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی ظهر امروز در همایش شهرداران استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر چشم‌‌اندازی که در استان به تصویب رسیده است یکی از شاخص‌ترین مؤلفه‌های استان بحث گردشگری است.

نصرتی ادامه داد: در سطح کشور در چشم‌انداز پنجم توسعه یکی از شاخص‌ترین مسائل در مباحث اقتصادی موضوع گردشگری در فصل عمران شهرداری است.

وی افزود: استان قزوین از ظرفیت بالایی برای گردشگری برخوردار است و از آنجایی که وضعیت اقتصادی کشور را هم می‌دانیم و در آینده کمک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی تنزل پیدا می‌کند، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که منتظر منابع دولتی نباشیم.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: هر استان از ظرفیت خاصی برخوردار است و استان قزوین علاوه بر ظرفیت‌هایی همچون کشاورزی و صنعتی، ظرفیت بسیار بالایی در گردشگری چه در بحث‌های تاریخی و چه در بحث طبیعی و فرهنگی دارد.

نصرتی عنوان کرد: در این چند ساله به دنبال این هستیم که جمعیت را تغییر ندهیم اما جمعیت متغیر را افزایش دهیم.

این مسئول ادامه داد: باید از این یک ماه باقی مانده تا سال 93 برای تبلیغ و معرفی استان قزوین حداکثر استفاده را داشته باشیم و مردم را به این استان در تعطیلات نوروز جذب کنیم.

شهردار قزوین اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی ما این است که مردم هنوز باور نکرده‌اند که به وسیله گردشگری می‌توان به سرمایه رسید و گردشگر تولید ثروت می‌کند.

نصرتی خاطرنشان کرد: ما در این راه همکاری مردم و حتی رسانه ملی را لازم می‌دانیم و مردم قزوین هم باید به این خودباوری برسند و آثار تاریخی قزوین را به خوبی بشناسند.

این مسئول عنوان کرد: با وجود اینکه در 20 استان نخست کشور قرار داریم ولی نمی‌توانیم حتی به مدت دو ساعت افراد را جذب قزوین کنیم.

انتهای پیام/77007/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول