اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

مطالعه در بعد کیفیت با چالش روبرو است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: مسئله مطالعه در بعد کمی و کیفی با یک چالش جدی روبرو است.

مطالعه در بعد کیفیت با چالش روبرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: امروزه متاسفانه مسئله مطالعه از لحاظ کمی و کیفی با یک چالش جدی مواجه است و بی‌اعتنایی به کتاب و تولید آن به شکل آزاردهنده‌ای در جامعه نمایان است.

به گفته وی، با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، در حال حاضر جمع کثیری از افراد جامعه به سمت کتاب‌های زرد تمایل دارند و این ضربه بزرگی به حوزه مطالعه موارد می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند نسل جوان ما را با مقوله کتاب آشنا کند تبلیغ و ترویج آثار فاخر است.

احمدی با بیان اینکه نویسندگان و مترجمان برجسته زیادی در جامعه وجود دارند که با معرفی آنها و آثارشان می‌تواند جوانان را به حرکت به این سمت تشویق و ترغیب کرد، اضافه کرد: از زمان اعلام فراخوان برگزاری همایش مترجمان کرد و معرفی این دو نویسنده بیشترین مراجعات و استقبال جوانان و علاقمندان در سطح استان به آثار آنان است.

به گفته وی، توجه به قله‌ها و شخصیت‌های فرهنگی از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه تاثیرات آن در افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی غیرقابل انکار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه پاسداشت این بزرگواران مسیر را برای ما مشخص خواهد کرد گفت: نمادسازی و الگوسازی اجتماعی که خود بستری برای ساخت هویت اجتماعی است به شکل کاملا فرهنگی، اجتماعی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه کردی ما گره خورده با این شخصیت‌هایی بزرگ است و نباید اجازه داد غبار زمان موجب فراموشی آنان شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: معرفی این شخصیت‌ها به جامعه ایرانی می‌تواند نقاط بسته جامعه را باز کند.

احمدی با بیان اینکه حوزه نمایش و موسیقی مدیون خدمات کردها است، خاطرنشان کرد: امروزه نمی‌توان در هیچ شرایطی منکر بالندگی مفاخر کرد شد.

وی در پایان گفت: ابراهیم یونسی، محمد قاضی، گلشن کردستانی، ذبیح‌الله منصوری و دیگر مفاخر و نویسندگان کردستان سال‌های بر تارک ایران می‌درخشند و نماد هویت فرهنگی جامعه و منطقه کردی هستند.

انتهای پیام/79002/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول