اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم راور در مجلس:

بی‌تحرکی در اقتصاد مقاومتی جایی ندارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد مقاومتی همه باید عملگرا باشیم، اقتصاد مقاومتی عمل می‌خواهد و بی‌تحرکی در اقتصاد مقاومتی جایی ندارد.

بی‌تحرکی در اقتصاد مقاومتی جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدمهدی زاهدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان راور اظهار داشت:‌ در اقتصاد مقاومتی همه باید عملگرا باشیم و یک گفتمان فراگیر را در کشور ایجاد کنیم، زیرا اقتصاد مقاومتی عمل می‌خواهد و بی‌تحرکی در اقتصاد مقاومتی جایی ندارد.

وی عنوان کرد: ما مسئولان وظیفه داریم کار مردم را دنبال کنیم و با ایجاد اشتغال روحیه جوانان و مردم را بالا ببریم و با تمام وجود احساس کنیم خادم و نوکر مردم هستیم.

زاهدی با اشاره به بندهای 20 و 21 سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، توجه به اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی را ضروری دانست و تصریح کرد: برای اطاعت کردن از فرامین معظم‌له در هر نشست و جلسه‌ای که در ادارات برگزار می‌شود، باید موضوع اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شود.

وی اقتصاد مقاومتی را یک ادبیات و گفتمان جدید دانست و افزود: این گفتمان برای نخستین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و اطاعت از آن بر همه ما واجب است، زیرا در عرصه جهانی نیز یک پدیده جدیدی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای پیاده شدن اقتصاد مقاومتی باید از بخش‌های خصوصی و غیردولتی نیز استفاده کرد و از کار و سرمایه ایرانی برای تحقق این مسئله استفاده کرد.

زاهدی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علمی و فناوری و دانشگاه‌ها را در شرایط کنونی که اتاق فکر اقتصاد مقاومتی‌اند، لازم برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: توطئه‌های استکبار و غرب علیه ایران همواره از زمان جنگ تحمیلی تا امروز وجود داشته و دارد و آنها از هیچ دسیسه‌ای کوتاهی نکرده‌اند، اما باید بدانند که پیروز این میدان به فضل الهی ملت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به جلسه بررسی طرح‌ها و سرمایه‌گذاری شهرستان راور در اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: رویکرد توسعه‌ای و همه جانبه مسائل استان را برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی و با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران استان دنبال می‌کنیم.

وی افزود: دغدغه تبدیل شهرستان راور به شهرستان توسعه یافته را داریم و امیدواریم با همکاری همه، نقشه راهی که تهیه شده به ثمر بنشیند.

زاهدی عنوان کرد: احداث کارخانه نورد آهن در شهرستان راور در روزهای اخیر به تصویب رسیده که خوراک آن از کارخانه فولاد زرند تامین می‌شود. 

وی با اشاره به فعال شدن ساخت کارخانه زغالشویی راور در آینده نزدیک تصریح کرد: با این امر تحول بزرگی در توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان راور ایجاد می‌شود.

زاهدی با اشاره به احداث کارخانه نورد فولاد در راور اظهار داشت: سرمایه‌گذاری اولیه این کارخانه حدود 700 میلیارد تومان است و با طرح‌های توسعه جانبی به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: این امر در تثبیت جمعیتی شهرستان و کاهش مهاجرت منفی مؤثر است و در سال‌های آینده روند رو به افزایش جذب راوری‌ها و غیرراوری را شاهد خواهیم بود.

زاهدی گفت: امیدواریم با احداث طرح‌های مختلف مردم و نسل جوان ما با شادابی بیشتر و امید بهتر به آینده و زندگی بتوانند در مسائل مختلف استان و صحنه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به پروژه عظیم پتروشیمی کرمان ابراز داشت: این طرح‌ با اعتبار 1.3 میلیارد دلار و با اشتغال‌زایی 45 هزار نفر پیش‌بینی شده است و افتخاری برای استان کرمان محسوب می‌شود که می‌تواند مشکل اشتغال استان و حتی شهرستان‌های کرمان را رفع کند.

زاهدی خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای زیادی برای استان کرمان وجود دارد و افق خوبی را برای آینده این خطه ترسیم کرده‌ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، وجود سیستم گرمایشی مرکزی را امری ضروری برای مدارس کشور خواند و ادامه داد: تامین سیستم مرکزی گرمایشی از مواردی است که باید در مدارس کل کشور لحاظ شود، زیرا رعایت نکردن ایمنی ممکن است اتفاقات ناخوشایندی را برای دانش‌آموزان رقم بزند.

زاهدی با تاکید بر اینکه استفاده از سیستم گرمایشی مناسب نیازمند اختصاص بودجه و اعتباراتی است تا به درستی در سراسر مدارس کشور به اجرا درآید، تصریح کرد: با تصویب مجلس مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به سیستم گرمایشی مدارس استان کرمان اختصاص یافته است که مبلغ 300 میلیون تومان برای مدارس مناطق سردسیر راور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول