اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خرم‌آباد:

عمل به اقتصاد مقاومتی یک وظیفه همگانی است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی یک وظیفه همگانی است.

عمل به اقتصاد مقاومتی یک وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد در جمع نمازگزاران این شهرستان بعد از دعوت خود و مردم به تقوای الهی و پیروی از ولایت فقیه در مورد تفسیر قرآن در مورد اسراف گفت: اسراف و مصرف‌گرایی تاثیرات و مضراتی زیادی در جامعه و خانواده دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این تاثیرات اثر بر جامعه و مسائل اجتماعی است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: اسراف در آخرت انسان نیز تاثیر منفی می‌گذارد، چرا که ما باید در نوع مصرف نعمت‌های خداوند مسئول باشیم و نعمت‌های خداوند را هدر ندهیم.

متقی‌نیا افزود: مسئله اسراف و مصرف‌گرایی تقریبا از اوایل قرن بیستم به وجود آمد و همچنان ادامه دارد و متاسفانه در این عصر نسبت به دوره‌های قبل مخرب‌تر و تاثیرگذار‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین اعتدال است، گفت: ما باید از نعمت‌های خداوند قدردان باشیم و از رفتارهای ناهنجار، اسراف و مصرف‌گرایی پرهیز کنم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: مردم و دولت باید نگاه دقیق‌تر و کارشناسی‌تری نسبت به مقوله مصرف داشته باشند، چون اگر اسراف و مصرف‌گرایی کنترل نشود، همه‌گیر می‌شود و در جامعه تبدیل به یک کار خوب می‌شود.

متقی‌نیا در ادامه سخنانش به سخن حضرت علی(ع) به سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: این حضرت خطاب به سلمان فارسی گفت، ای سلمان در مسایل مالی خود را با بالادست خود مقایسه نکن چون این کار سودی جز خود محروم بینی و کوچک بینی ندارد.

وی با توجه به مسائل روز کشور به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما باید به گفته امام خامنه‌ای و پیروی از ایشان خود و کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر درون پیش ببریم و این کار مستلزم همدلی و همبستگی مردم و مسئولان است.

متقی‌نیا تصریح کرد: از راه‌های مقابل و حل مشکل اسراف و مصرف‌گرایی درون‌گرایی و ترویج فرهنگ عفاف در خانواده و جامعه است.

وی در ادامه به یکی از سخنان امام صادق(ع) در مورد اسراف اشاره کرد و گفت: اگر انسان به قناعت راضی باشد، مالی که در اختیار دارد، بهترین مال دنیاست و اگر قناعت نکنند، اگر تمام ثروت دنیا را داشته باشد، نمی‌تواند نفسش را راضی کند.

متقی‌نیا در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد افزود: سپاس خداوند رحمان و رحیم به خاطر تمام نعمت‌های که به ما داده از جمله نعمت ولایت فقیه که باید شکرگزار خداوند متعال به خاطر اینکه افتخار سربازی ولایت فقیه را داریم، باشیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه سخنانش به گرامیداشت و یاد شهید محلاتی و شهید سید نورالدین رحیمی اشاره کرد.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد به مطالبات مردم که به صورت نظرسنجی جمع‌آوری شده بود اشاره کرد و گفت: از جمله این مطالبات مردم از مسئولان مشخص شدن برنامه توسعه استان در 10 سال آینده، نظافت عمومی شهر، نظارت بر قیمت‌ها و گران فروشی، ارتقای امنیت و ادامه کلاس‌های درسی تا پایان سال تحصیلی و جلوگیری از تعطیلی زود هنگام مدارس و دانشگا‌ه‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/2304/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول