اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد

تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از نیروی‌های متخصص

امام جمعه اراک با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور و استان بر لزوم اتکا و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از نیروی‌های متخصص

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با بیان اینکه مقام معظم رهبری در 24 محور دستورات اساسی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی را اعلام کرده‌اند، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود کشور و استان مرکزی مهمترین اقدام برای اقتصاد مقاومتی بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و ظرفیت‌های موجود است.

وی اظهار داشت: تلفیق ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف کشاورزی، بهداشتی، حمل و نقل، دارو سازی و... با نیروی انسانی متخصص هنری بزرگ است و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور می‌توانیم وابستگی خود را به نفت کم کنیم و به اقتصادی با ثبات دست یابیم.

امام جمعه اراک افزایش راندمان کاری را اولین گام در اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و تصریح کرد: به منظور عملی شدن اقتصاد مقاومتی باید بر افزایش راندمان کاری و بالا بردن بهره‌وری مناسب نیروی انسانی تلاش کرد.

دری نجف‌آبادی خاطر نشان ساخت: باید برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی دنبال و ساز و کاری را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تدوین کنند و موانع سرمایه گذاری را بر طرف تا سرمایه‌ها صرف احداث واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری‌های مولد شود.

*باید روحیه شکرگزاری در جامعه نهادینه شود

وی با اشاره به اینکه باید قدر نعمت‌های خداوند را دانست، گفت: باید روحیه شکرگزاری نعمت‌های خداوند در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه یکی از بهترین صفات بندگان خدا شکرگزاری است، بیان کرد: انسان باید شکرگزار نعمت‌های خداوند باشد و شکرگزاری نعمت الهی به خود انسان فایده می‌رساند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: انسان باید قدر نعمت‌های خدا را بداند و از نعمت‌های خداوند کمال استفاده را برده و به نحو احسن و در جای خود از این نعمت‌ها استفاده کند و نعمت‌های مادی و معنوی را در راه فساد و فحشا به کار نگیرد.

*حفظ و حراست محیط زیست وظیفه عمومی است

وی حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یکی از نعمت‌های ارزشمند الهی را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: مشارکت در پاک‌سازی و نظافت عمومی باعث حفظ سلامت مردم و زیبا سازی شهر می‌شود.

امام جمعه اراک با اشاره به وضعیت آلودگی شهر اراک فرهنگ سازی و مشارکت مردمی را در کاهش آلودگی هوای این شهر تاثیر گذار دانست و گفت: مردم با صرفه‌جویی در سوخت، استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده نکردن از موتورسیکلت‌های دودزا و ... می توانند نقش به‌سزایی در کاهش آلودگی ایفا کنند.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اهمیت سلامت، بهداشت و نظافت عمومی محیط شهری خاطر نشان کرد: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی باید با کنترل واردات دام‌ها و مواد آلوده به کشور از ایجاد ضرر و زیان برای کشاورزان و تولیدکنندگان کشور جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل اجتماعی و اصلاح رفتارها و باورها بسیار مهم است بر ضرورت اصلاح برخی رفتارهای اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: اصلاح برخی رفتارهای نامناسب در بین آحاد مختلف مردم به توسعه و آبادانی کشور و استان منجر می‌شود.

دری نجف‌آبادی یادآور شد: الگوبرداری از آموزه‌های دینی و قرآنی از جمله عواملی است که می توانیم با تاسی از این آموزه‌ها توسعه استان را شتاب بخشیم.

*پلیس با رانندگان متخلف برخورد قاطعانه کند

امام جمعه اراک با اشاره به حادثه اتوبوس گرگان که در روزهای گذشته در محور هراز در دره سقوط کرد بر جلوگیری از تردد اتوبوس‌هایی که رانندگان آنها معتاد هستند تاکید کرد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی شناسایی و جمع‌آوری رانندگان معتاد به ویژه رانندگان اتوبوس‌ها که با جان بیش از چهل مسافر سر و کار دارند یک ضرورت است.

وی بیان داشت: تعداد تلفات جاده‌ای، همچنان موضوعی نگران کننده در کشور است و نیروی انتظامی و پلیس راهور باید با رانندگان خاطی و متخلف که امنیت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند برخورد قاطعانه داشته باشد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه کشورمان در صدر جدول تلفات جاده‌ای جهان قرار دارد گفت: ایران سالانه بیش از 20 هزار کشته و 300 هزار مجروح دارد و میلیاردها تومان بابت تصادفات خسارت می‌پردازد. 

انتهای پیام/87001/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول