اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هرمزگان دارای بیشترین مزیت برای سرمایه‌گذاری در تولید فولاد است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرمزگان دارای بیشترین مزیت برای سرمایه‌گذاری در تولید فولاد است.

هرمزگان دارای بیشترین مزیت برای سرمایه‌گذاری در تولید فولاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوالقاسم جراره عصر امروز در نشستی پیرامون سمپوزیوم 92 که مقرر است طی روزهای ششم و هفتم اسفندماه در بندرعباس برگزار شود، اظهار داشت: برگزاری سمینارهای علمی و به خصوص صنعتی در کشور باعث ایجاد جنب و جوش و فعالیت‌های اقتصادی جدید بر پایه علوم می‌گردد که این سمپوزیوم نیز می‌تواند در این راستا با معرفی صنعت استان و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری افق‌های تازه‌ای را بگشاید.

وی بیان داشت: فولاد هرمزگان هم اکنون با توجه به سابقه‌ای کم، خوشبختانه توانسته مقام دوم تولید فولاد در کشور را به خود اختصاص دهد و این قابلیت را دارد که به قطب تولید فولاد ایران تبدیل شود.

این نماینده مجلس افزود: استان هرمزگان به خاطر وضعیت ژئوپولیتیکی و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایران و جهان دارد.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در مرکز ثقل حمل و نقل کشور از قبیل دریایی، ریلی و زمینی را با وجود اسکله شهید رجایی، راه آهن دو خطه شمال به جنوب و بزرگراه بندرعباس سیرجان که به تمام کشور متصل است، قرار دارد، اضافه کرد: این ظرفیت می‌تواند نقطه عطف و بزرگ‌ترین پتانسیل برای توسعه صنعت در هرمزگان باشد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان اضافه کرد: در بخش فولاد این صنعت نیاز به آب، انرژی و راه‌های دسترسی آسان جهت حمل و نقل و صادرات و واردات دارد که هرمزگان با توجه به نزدیکی به معادن بزرگ فولاد و دریا دارای بیشترین مزیت در آمایش سرزمینی است.

جراره در خصوص فولاد هرمزگان گفت: طبق آمایش صنعتی استان هرمزگان دارای بیشترین مزیت جهت تولید فولاد کشور است که با توجه به این مزیت‌ها باعث شده استان بعد از گذشت این مدت کم به دومین تولید فولاد کشور تبدیل شده است و این پتانسیل را دارد که به قطب تولید فولاد ایران تبدیل گردد.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و بخش خصوصی باید ایجاد صنایع پایین دستی جهت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال پایدار در استان و کشور باشد که اگر این صنایع ایجاد گردد می‌تواند کشور را از وارد کننده فولاد به بزرگ‌ترین صادر کننده منطقه تبدیل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با بیان اینکه این استان با صنعتی شدن استان زمینه‌های پیشرفت استان چند برابر می‌شود، گفت: باید از تمام تلاشگران حوزه صنعت و به خصوص صنعت فولاد تشکر و قدردانی کنیم زیرا با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی با جهاد اقتصادی که انجام می‌دهند باعث سربلندی کشور عزیزمان ایران و حرکت چرخ صنعت کشور می‌شوند.

وی افزود: همان‌گونه که استحضار دارید ورود هر صنعت جدید به یک منطقه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان استان اشتغال در این صنعت و کمک به شکوفایی آن است که باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بها دادن به آنان زمینه حضور آنها فراهم گردد.

انتهای پیام/88001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول